مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی سبد مشتریان در تخصیص بودجه بازاریابی با استفاده از تحلیل پوششی داده ها و بهینه سازی استوار

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 140

چکیده

 امروزه سازمان ها برای حفظ و بهبود موقعیت خود در بازارهای رقابتی, مایلند بودجه های قابل توجهی را صرف ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان نمایند. از این رو مدیران بازاریابی همواره با چالش تخصیص بودجه های در دست و انتخاب بهترین اقدامات نوآورانه روبرو هستند؛ بنابراین انجام تحلیل های کارآمد از رفتار مشتریان برای تخصیص منابع ضروری است. هدف این مقاله ارایه مدلی دو مرحله ای برای مدیریت سبد مشتریان با استفاده از دو رویکرد تحلیل پوششی داده ها و بهینه سازی استوار می باشد. در مرحله اول کارایی تمام مشتریان با مدل همتای استوار مدل BCC مورد ارزیابی قرار می گیرد و مشتریان کاندید برای سبد بهینه جهت تخصیص منابع انتخاب می گردند. در مرحله بعد تخصیص منابع با هدف ماکزیمم سازی نسبت ارزش طول عمر مشتریان به هزینه های بازاریابی صرف شده برای مشتری انجام می گردد. مدل پیشنهاد شده برای مشتریان شرکت تولیدی بهبان که در زمینه تولید دارو فعالیت می کند پیاده سازی گردید و نتایج مورد تحلیل قرار گرفت. نوآوری این تحقیق, استفاده همزمان از تحلیل پوششی داده ها و بهینه سازی استوار در ارزیابی عملکرد مشتریان می باشد. نتایج نشان داد با استفاده از این رویکرد, مشتریانی که کاندید سبد نهایی جهت تخصیص منابع می شوند, ارزش مورد انتظار بیش تری را نسبت به سایر رویکردهای ذکرشده در ادبیات تحقیق خواهند داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، مجتبی، و نوری، مریم. (1395). بهینه سازی سبد مشتریان در تخصیص بودجه بازاریابی با استفاده از تحلیل پوششی داده ها و بهینه سازی استوار. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، 13(4 (پیاپی 51))، 121-140. SID. https://sid.ir/paper/164665/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی مجتبی، نوری مریم. بهینه سازی سبد مشتریان در تخصیص بودجه بازاریابی با استفاده از تحلیل پوششی داده ها و بهینه سازی استوار. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)[Internet]. 1395؛13(4 (پیاپی 51)):121-140. Available from: https://sid.ir/paper/164665/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی صالحی، و مریم نوری، “بهینه سازی سبد مشتریان در تخصیص بودجه بازاریابی با استفاده از تحلیل پوششی داده ها و بهینه سازی استوار،” تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، vol. 13، no. 4 (پیاپی 51)، pp. 121–140، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164665/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button