مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حساسیت، ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 201

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین حساسیت, ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان (WISC-R) در تشخیص اختلال های یادگیری بود.روش: در یک طرح توصیفی - مقطعی با نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از پایه های سوم تا پنجم دبستان های استان سمنان, 45 دانش آموز مبتلا به اختلال های یادگیری و 45 دانش آموز سالم به پرسش نامه های داده های جمعیت شناختی,WISC-R  و فهرست تشخیصی اختلال های یادگیری بر پایه DSM-IV-TR پاسخ دادند. داده ها با کاربرد منحنی ROC تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد نمره کل 89 با حساسیت 71.1 درصد و ویژگی 95.6 می تواند دو گروه مبتلا و سالم را در 94.1 درصد موارد تمیز دهد (p<0.05). در دو بخش کلامی و غیرکلامی نیز به ترتیب نمره 44 با حساسیت 84.4 درصد و ویژگی 86.7 درصد و نمره 44 با حساسیت 44.4 درصد و ویژگی 93.3 درصد می تواند دو گروه را به ترتیب در 86.4 درصد و 87 درصد موارد تمیز دهد (p<0.05).نتیجه گیری: مقیاس WISC-R با نقاط برش مشخص, دارای قابلیت به کارگیری در تشخیص کودکان مبتلا به اختلال های یادگیری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمیان بوگر، اسحق، و حبیبی، مجتبی. (1391). حساسیت, ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال های یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 18(3 (پیاپی 70))، 195-201. SID. https://sid.ir/paper/16538/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمیان بوگر اسحق، حبیبی مجتبی. حساسیت, ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال های یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1391؛18(3 (پیاپی 70)):195-201. Available from: https://sid.ir/paper/16538/fa

    IEEE: کپی

    اسحق رحیمیان بوگر، و مجتبی حبیبی، “حساسیت, ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلال های یادگیری،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 18، no. 3 (پیاپی 70)، pp. 195–201، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16538/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button