مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,029
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل روانی، اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف: افت تحصیلی زود هنگام و پیامدهای رفتاری - اجتماعی ناشی از آن یکی از مشکلات مهم دانش آموزان, به ویژه در مقطع راهنمایی است. در این بررسی عوامل روانی - اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد در مقطع راهنمایی استان همدان مطالعه شد. روش: 889 نفر دانش آموز شاهد و نیز 151 دانش آموز غیر شاهد مدارس شاهد با استفاده از روش پیمایشی و با به کارگیری مقیاس سنجش عزت نفس کوپر اسمیت, پرسشنامه محقق ساخته سنجش نگرش به عوامل آموزشی و مقیاس سنجش افسردگی کودکان(CDS)  مورد بررسی قرار گرفتند. داده های پوهش به کمک تحلیل رگرسیون چند متغیری, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نشان دادند که از میان متغیرهای مرتبط با فرضیه های پژوهش, عواملی چون بعد خانوار, میزان عزت نفس و افسردگی دانش آموزان, میزان رضایتمندی از مادر و طول مدت غیبت پدر می توانند تغییرات واریانس نمرات معدل تحصیلی دانش آموزان را تبیین نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حیدری پهلویان، احمد، فرزادسیر، کامران، و اقبالیان، معصومه. (1379). بررسی عوامل روانی, اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 6(1 (پیاپی 21))، 68-77. SID. https://sid.ir/paper/16543/fa

Vancouver: کپی

حیدری پهلویان احمد، فرزادسیر کامران، اقبالیان معصومه. بررسی عوامل روانی, اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1379؛6(1 (پیاپی 21)):68-77. Available from: https://sid.ir/paper/16543/fa

IEEE: کپی

احمد حیدری پهلویان، کامران فرزادسیر، و معصومه اقبالیان، “بررسی عوامل روانی, اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 68–77، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16543/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا