مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,035
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل روانی، اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف: افت تحصیلی زود هنگام و پیامدهای رفتاری - اجتماعی ناشی از آن یکی از مشکلات مهم دانش آموزان, به ویژه در مقطع راهنمایی است. در این بررسی عوامل روانی - اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد در مقطع راهنمایی استان همدان مطالعه شد. روش: 889 نفر دانش آموز شاهد و نیز 151 دانش آموز غیر شاهد مدارس شاهد با استفاده از روش پیمایشی و با به کارگیری مقیاس سنجش عزت نفس کوپر اسمیت, پرسشنامه محقق ساخته سنجش نگرش به عوامل آموزشی و مقیاس سنجش افسردگی کودکان(CDS)  مورد بررسی قرار گرفتند. داده های پوهش به کمک تحلیل رگرسیون چند متغیری, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نشان دادند که از میان متغیرهای مرتبط با فرضیه های پژوهش, عواملی چون بعد خانوار, میزان عزت نفس و افسردگی دانش آموزان, میزان رضایتمندی از مادر و طول مدت غیبت پدر می توانند تغییرات واریانس نمرات معدل تحصیلی دانش آموزان را تبیین نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حیدری پهلویان، احمد، فرزادسیر، کامران، و اقبالیان، معصومه. (1379). بررسی عوامل روانی, اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 6(1 (پیاپی 21))، 68-77. SID. https://sid.ir/paper/16543/fa

Vancouver: کپی

حیدری پهلویان احمد، فرزادسیر کامران، اقبالیان معصومه. بررسی عوامل روانی, اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1379؛6(1 (پیاپی 21)):68-77. Available from: https://sid.ir/paper/16543/fa

IEEE: کپی

احمد حیدری پهلویان، کامران فرزادسیر، و معصومه اقبالیان، “بررسی عوامل روانی, اجتماعی و آموزشی موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان شاهد استان همدان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 68–77، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16543/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button