مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین بهترین مسیر احداث خط دوچرخه سواری با رویکرد حمل ونقل پایدار (مطالعه موردی: منطقه 1 شهر شیراز)

صفحات

 صفحه شروع 593 | صفحه پایان 602

چکیده

 امروزه استفاده از دوچرخه به عنوان راهکاری برای کاهش معضل ترافیک و پیامدهای آن به ویژه آلودگی هوا, نیازمند وجود امکانات و شرایط مناسب از جمله ایجاد مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری است. در این مطالعه, اولویت پنج مسیر مناسب برای دوچرخه سواری در شبکه معابر منطقه 1 شهرداری شیراز با توجه به سه دسته معیار اصلی ایمنی, جذابیت و قابلیت جابجایی در مسیر بررسی گردیده است. معیار ایمنی مسیر به عامل های: تعداد تقاطع مسیر, شیب مسیر, عدم عبور وسایل نقلیه سنگین از مسیر, سرعت مجاز مسیر, میزان تغییرات در امتداد مسیر دوچرخه سواری, معیار جذابیت مسیر به عامل های: زیبایی مسیر وتنوع کاربری در مسیر, و معیار قابلیت جابجایی مسیر به عاملهای: تعداد ایستگاه های حمل ونقل همگانی در مسیر, جمعیت ساکن تحت پوشش مسیر و تعداد مراکز آموزشی واقع در مسیر تقسیم شده اند. وزن دهی و تحلیل معیارها و عامل های مربوط به آنان نشان می دهد که بر اساس نظرات کارشناسان حمل ونقل و بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP), مهمترین عاملها برای اولویت بندی مسیرهای دوچرخه سواری شیب و سرعت مجاز جریان ترافیک در مسیر بوده و سایر عوامل در رده های بعدی قرار دارند. نهایتا, کاربرد روش ارایه شده برای احداث خطوط دوچرخه سواری در یکی از مناطق شهر شیراز نشان داده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبیان، میقات، هامونی، پرهام، و حق شناس، پریسا. (1396). تعیین بهترین مسیر احداث خط دوچرخه سواری با رویکرد حمل ونقل پایدار (مطالعه موردی: منطقه 1 شهر شیراز). مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، 49(3 )، 593-602. SID. https://sid.ir/paper/165560/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبیان میقات، هامونی پرهام، حق شناس پریسا. تعیین بهترین مسیر احداث خط دوچرخه سواری با رویکرد حمل ونقل پایدار (مطالعه موردی: منطقه 1 شهر شیراز). مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)[Internet]. 1396؛49(3 ):593-602. Available from: https://sid.ir/paper/165560/fa

    IEEE: کپی

    میقات حبیبیان، پرهام هامونی، و پریسا حق شناس، “تعیین بهترین مسیر احداث خط دوچرخه سواری با رویکرد حمل ونقل پایدار (مطالعه موردی: منطقه 1 شهر شیراز)،” مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، vol. 49، no. 3 ، pp. 593–602، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button