Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

979
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی الگوی ATN-D بر فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 203

چکیده

 از زمان ظهور جنبش اصلاحی یا انقلاب در روش دستور- ترجمه در اواخر قرن نوزدهم, فرآیندهای تسلط بر زبان دوم تغییرات زیادی را در غرب پشت سر گذاشته است؛ اما در حوزه آموزش زبان عربی برای فارسی زبانان, بیشتر بر همان روش دستور- ترجمه, به بعد خواندن و درک متن و توانش زبانی دانشجویان توجه می شود.در پژوهش حاضر, با روش توصیفی– تحلیلی می کوشیم با توجه به چالش ها و نیازهای زبان آموزان, در راستای ایجاد توانش ارتباطی, یک الگوی مناسب با نام اختصاری ATN-D ارائه کنیم که به ترتیب متشکل از چهار روش Audio Lingual Method (روش شنیداری- گفتاری), Task based Approach (روش کارمحور),Functional Syllabus Notional (روش مفهومی- کاربردی) و Desuggestopedia (روش تلقین زدایی) است. در روش نخست موضوع تکرار- جهت تثبیت ساختارهای زبانی و واژگان, در روش دوم ایجاد یک محیط محاوره ای طبیعی, در روش سوم بعد ارتباطی و کنشی زبان و در روش جانبی چهارم بحث تلقین- تلقین زدایی را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم.مهمترین نتیجه پژوهش حاضر این است که برای تقویت و تثبیت توانش ارتباطی, دیالوگ محوری مناسب, استفاده درست از ساختارهای دستوری, تقویت و تلقین توانایی به کارگیری عبارت های مناسب در موقعیت های اجتماعی خاص, توانایی در شروع, ورود, مشارکت و خاتمه مکالمه, توانایی در ایجاد ارتباط با تصحیح فرآیند گفت وگو و ... از نقش بسزایی در فراگیری دو مهارت شفاهی (شنیدن و صحبت کردن) زبان عربی برخوردار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، عدنان، همایونی، سعداله، نیازی، شهریار، و مقدسی نیا، مهدی. (1394). اثربخشی الگوی ATN-D بر فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی. جستارهای زبانی، 6(1 (22))، 173-203. SID. https://sid.ir/paper/166061/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی عدنان، همایونی سعداله، نیازی شهریار، مقدسی نیا مهدی. اثربخشی الگوی ATN-D بر فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی. جستارهای زبانی[Internet]. 1394؛6(1 (22)):173-203. Available from: https://sid.ir/paper/166061/fa

    IEEE: کپی

    عدنان طهماسبی، سعداله همایونی، شهریار نیازی، و مهدی مقدسی نیا، “اثربخشی الگوی ATN-D بر فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی،” جستارهای زبانی، vol. 6، no. 1 (22)، pp. 173–203، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166061/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا