Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

475
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشه های دو-همخوانی [pʀ ] و [tʀ ]

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 207

کلیدواژه

آواشناسی فیزیکی زبان فرانسه خطای آوایی خوشه دو همخوانی [pʀQ1
] و [tʀQ1
]Q1

چکیده

 خوشه های دو همخوانی که ترکیبی از/R/ و همخوانی دیگر است؛ از جمله ویژگی های آوایی زبان فرانسه هستند. در فرایند یادگیری زبان فرانسه, زبان آموزان همواره در مراحل اولیه و گاهی تا سال ها بعد در تولید آوایی درست خوشه های دو همخوانی دچار مشکل هستند. با وجود اینکه در زبان مادری فراگیران فارسی زبان ساختار هجایی CC در جایگاه پایانی واژه وجود دارد؛ اما در آغازه حضور ندارد. در این پژوهش, با به-کارگیری آواشناسی فیزیکی, ساختار فیزیکی خوشه های دو همخوانی [pR] و [tR] در چند واژه, هدف بررسی شد. با فرض بر اینکه, زبان آموزان به ویژه در مراحل اولیه ی یادگیری در باز تولید خوشه ی دو همخوانی در آغازه نسبت به پایانه ی واژه های هدف, در زبان فرانسه دچار خطای آوایی می شوند. تولیدات آوایی 6 نفر از دانشجویان ترم اول کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه اصفهان, با در نظر گرفتن سازه ی اول, دوم و سوم و همچنین, میزان انرژی بسامد ها, مطالعه و خطایابی آوایی شدند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده, بیانگر این نکته است که میزان خطای زبان آموزان مورد مطالعه در باز تولید خوشه های همخوانی [pR] و [tR] در آغازه و پایانه با میزان نشان دار بودن خوشه های دو همخوانی, رابطه ی معنا داری دارد و خوشه ی دو همخوانی نشان دار در آغازه و پایانه ی واژه های هدف, خطای آوایی ایجاد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اطرشی، محمدحسین، و عبدالتاجدینی، کامیار. (1398). خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشه های دو-همخوانی [pʀ ] و [tʀ ]. جستارهای زبانی، 10(5 (پیاپی 53 ))، 183-207. SID. https://sid.ir/paper/166124/fa

    Vancouver: کپی

    اطرشی محمدحسین، عبدالتاجدینی کامیار. خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشه های دو-همخوانی [pʀ ] و [tʀ ]. جستارهای زبانی[Internet]. 1398؛10(5 (پیاپی 53 )):183-207. Available from: https://sid.ir/paper/166124/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین اطرشی، و کامیار عبدالتاجدینی، “خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشه های دو-همخوانی [pʀ ] و [tʀ ]،” جستارهای زبانی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 53 )، pp. 183–207، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا