Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,219
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,496
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر اساس الگوها و ملاک های تحلیل و سازمان دهی محتوا

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 260

چکیده

 آموزش هر زبانی, موانع و ویژگی های خاص خود را دارد, بدون شک, آموزش زبان عربی در مدارس ایران از این قضیه مستثنی نیست. برخی از موانع یادگیری زبان عربی, به نحوه سازمان دهی محتوای کتاب ها باز می گردد؛ به ویژه, آموزش زبان عربی در پایه اول دبیرستان, بنا به برخی دلایل از جمله وارد شدن دانش آموز به یک مقطع جدید, کار دشواری به نظر می رسد. در صورتی که اگر اجزای مختلف محتوای کتاب ها شناخته و دسته بندی شود؛ درک و انتقال آن ساده تر خواهد بود. از این رو, می توان گفت تحلیل محتوای کتاب عربی اول دبیرستان می تواند گام مهمی در شناخت نقاط ضعف و قوت این کتاب باشد. هدف مقاله حاضر این است که با تکیه بر تکنیک تحلیل محتوا که یک روش پژوهشی برای توصیف عینی, منظم و کمی محتوای ظاهری ارتباطات است و در آموزش زبان, برای بررسی های مربوط به محتوای کتاب های درسی به کار برده می شود, کتاب عربی سال اول دبیرستان را بر اساس الگوهای تحلیل محتوا و ملاک های سازمان دهی محتوا بررسی نماید. روش پژوهش, توصیفی– تحلیلی بوده و نتایج مقاله بیانگر این حقیقت است که با در نظر گرفتن این الگوها و ملاک ها, این کتاب تا حد زیادی در اجرای صحیح اصول برنامه ریزی درسی و سازمان دهی محتوا موفق بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    متقی زاده، عیسی، حاجی زاده، مهین، و خضری، کاوه. (1393). نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر اساس الگوها و ملاک های تحلیل و سازمان دهی محتوا. جستارهای زبانی، 5(2 (18))، 237-260. SID. https://sid.ir/paper/166169/fa

    Vancouver: کپی

    متقی زاده عیسی، حاجی زاده مهین، خضری کاوه. نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر اساس الگوها و ملاک های تحلیل و سازمان دهی محتوا. جستارهای زبانی[Internet]. 1393؛5(2 (18)):237-260. Available from: https://sid.ir/paper/166169/fa

    IEEE: کپی

    عیسی متقی زاده، مهین حاجی زاده، و کاوه خضری، “نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر اساس الگوها و ملاک های تحلیل و سازمان دهی محتوا،” جستارهای زبانی، vol. 5، no. 2 (18)، pp. 237–260، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166169/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا