مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقابله ای گونه های دیداری و ویژگی های اسلایدهای ژانر ارائه پاورپوینت در کنفرانس های زبان شناسی کاربردی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 132

چکیده

 توانش ژانری جزء مهمی از توانش گفتمانی و تخصص حرفه ای است و با مفهوم «سوادهای چند گانه» که بر نقش فناوری و چندنمایگی تاکید می کنند, ارتباط تنگاتنگی دارد. ارائه های پاورپوینت کنفرانس ها از ژانرهای تحقیقی برجسته ای هستند که به توانش ژانری دیداری و متنی اعضای جامعه گفتمانی بسیار وابسته اند. باوجود نقش مهم این ژانر پژوهشی در عضویت فرد در جامعه کاری, حتی در سنت تجزیه و تحلیل ژانری «انگلیسی برای اهداف ویژه و دانشگاهی», ارائه های پاورپوینت آن گونه که باید, بررسی نشده اند. از مسائل مهم در این سنت, ایستایی ژانرها و یا پویایی آن هاست. پژوهش مقابله ای حاضر با بهره گیری از مدلی دیداری و برخی چارچوب های پیشنهادی, گونه ها و ویژگی های دیداری بیش از چهارصد اسلاید انگلیسی دو گروه غیربومی در کنفرانس های معتبر زبان شناسی کاربردی (نمونه ای از علوم نرم) را با نگاه به تعریف ژانر, کارکرهای گفتمانی و تاثیر نرم افزار بر ژانر بررسی کرده است. از اهداف این پژوهش, بررسی شباهت ها و تفاوت های دو گروه و الگوهای به دست آمده است. علاوه بر تاکید بر اهمیت دیداری ها و غلبه دیداری های متنی در علوم نرم, نشان داده شده که ژانر ارئه پاورپوینت می تواند زمینه ساز بروز طیف چشمگیری هویت در چارچوب های جامعه گفتمانی مقصد باشد. افزون بر این, در غیاب ابزارهای گفتمانی و فراگفتمانی, بسیاری از ویژگی های اسلایدها می توانند چنین کارکردهایی برعهده گیرند. تاکید بر تاثیر انکار ناپذیر نرم افزار پاورپوینت و دلالت های آن برای شیوه های ارائه و استدلال, ایستایی و پویایی ژانر و مفاهیم ژانر و فراگفتمان در کنار برخی پیشنهاد ها و کاربردها از دیگر اهداف و نتایج این پژوهش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفارثمر، رضا، طالب زاده، حسین، کیانی، غلامرضا، و اکبری، رامین. (1392). بررسی مقابله ای گونه های دیداری و ویژگی های اسلایدهای ژانر ارائه پاورپوینت در کنفرانس های زبان شناسی کاربردی. جستارهای زبانی، 4(3 (15))، 105-132. SID. https://sid.ir/paper/166251/fa

    Vancouver: کپی

    غفارثمر رضا، طالب زاده حسین، کیانی غلامرضا، اکبری رامین. بررسی مقابله ای گونه های دیداری و ویژگی های اسلایدهای ژانر ارائه پاورپوینت در کنفرانس های زبان شناسی کاربردی. جستارهای زبانی[Internet]. 1392؛4(3 (15)):105-132. Available from: https://sid.ir/paper/166251/fa

    IEEE: کپی

    رضا غفارثمر، حسین طالب زاده، غلامرضا کیانی، و رامین اکبری، “بررسی مقابله ای گونه های دیداری و ویژگی های اسلایدهای ژانر ارائه پاورپوینت در کنفرانس های زبان شناسی کاربردی،” جستارهای زبانی، vol. 4، no. 3 (15)، pp. 105–132، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button