مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 54

چکیده

 فرآیند یادگیری هیچ گاه در خلا اتفاق ﻧﻤﻲافتد و محصول پایانی دربرگیرنده تعاﻣﻞ های مختلف فراگیر با دنیای اطراف است. در بیشتر مواقع, زبان آموز در قالب یک رابطه دو طرفه معلم زبان آموز سنجیده ﻣﻲ شود و در این محدوده, محیط آموزشگاه و کلاس درس, اولین و آخرین ﻧﻘﻄﻪ ای است که به آن نگریسته ﻣﻲ شود. با توجه به اهمیت عوامل اکولوژیک و محیطی در یادگیری زبان انگلیسی, در این مطالعه می کوشیم به صورت کیفی نقش والدین در کیفیت یادگیری زبان آموزان را بررسی کنیم. بررسی نحوه تعامل موثر بین زبان آموز و خانواده, چگونگی و مقدار دسترسی به کالاهای فرهنگی از قبیل رایانه و اینترنت و تاثیر آن در یادگیری و میزان ارزﺵ گذاری خانوادﻩ ها نسبت به یادگیری زبان انگلیسی از جمله اهداف این تحقیق هستند. یکی از مواردی که انگیزه این مطالعه را به وجود آورد, این است که هوش و استعداد تنها عوامل شکست و موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی نیستند و ممکن است مغایرتی بین هدﻑ گذارﻱ های موسسه های زبان و خانواده وجود داشته باشد. 35 خانوادﻩ در این تحقیق شرکت کردند که فرزندان آن ها در موسسه های زبان انگلیسی در سطح شهر مشهد آموزش ﻣﻲ دیدند. از این خانوادﻩ ها و فرزندانشان مصاحبه شد. نتایج مصاحبه ها حاکی از به کارگیری راهبردهای مختلف خانوادﻩ های زباﻥ آموزان ضعیف و قوی است. در پایان, پیشنهادهایی برای ارتقاء کیفیت تعامل های آموزشی والدین و زبان آموزان اراﺋﻪ کرده ایم.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیش قدم، رضا، و مرادی مقدم، مصطفی. (1392). مطالعه اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران. جستارهای زبانی، 4(4 (16))، 31-54. SID. https://sid.ir/paper/166279/fa

    Vancouver: کپی

    پیش قدم رضا، مرادی مقدم مصطفی. مطالعه اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران. جستارهای زبانی[Internet]. 1392؛4(4 (16)):31-54. Available from: https://sid.ir/paper/166279/fa

    IEEE: کپی

    رضا پیش قدم، و مصطفی مرادی مقدم، “مطالعه اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران،” جستارهای زبانی، vol. 4، no. 4 (16)، pp. 31–54، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button