مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین گزاره ای حاوی کمیت نمای «هر»

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 194

چکیده

 معنا یکی از شاخصه های مهم در بررسی فرآیند یادگیری زبان مادری است. مطالعه آنچه کودکان راجع به معنا در سطوح مختلف می دانند, می تواند راهی برای دستیابی به چگونگی سخنوری بشر باشد. هدف از این تحقیق, بررسی میزان فهم کودک از نقش های معنایی کمیت نمای جهانی «هر» در سطح روابط بین گزاره ای است. بررسی روابط معنایی بین گزاره ای حاوی کمیت نمای «هر» در کودکان, نه تنها گام ارزشمندی در دستیابی به معناشناسی «هر» خواهد بود, بلکه سهم بسزایی را در بررسی توانش معنایی کودکان ایفا خواهد کرد. در این تحقیق با استفاده از یک روش تجربی جدید, توانایی کودکان در استنباط بین جملات متضمن و مستلزم مورد بررسی قرار گرفته است. برای نمونه گیری, از 28 کودک دختر, بین سنین سه تا شش سال استفاده شده و گزینش کودکان به صورت تصادفی است. در نهایت در این مطالعه, توانش بزرگسال مانند کودکان, با توجه به معناشناسی در هر دو سطح ترکیب و مقایسه معنای جمله ای, تایید می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدمی، نرگس، و ایرجی، مریم. (1392). بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین گزاره ای حاوی کمیت نمای «هر». جستارهای زبانی، 4(4 (16))، 173-194. SID. https://sid.ir/paper/166280/fa

    Vancouver: کپی

    مقدمی نرگس، ایرجی مریم. بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین گزاره ای حاوی کمیت نمای «هر». جستارهای زبانی[Internet]. 1392؛4(4 (16)):173-194. Available from: https://sid.ir/paper/166280/fa

    IEEE: کپی

    نرگس مقدمی، و مریم ایرجی، “بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین گزاره ای حاوی کمیت نمای «هر»،” جستارهای زبانی، vol. 4، no. 4 (16)، pp. 173–194، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button