مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسوی آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 117

چکیده

 پژوهشگران همواره به انگیزه و نقش آن در فعالیت های انسان به ویژه در آموزش ونظام خودانگیزشی| انگیزه فرانسوی آموزان ایرانی| یادگیری زبان| عوامل انگیزشی دوم/ خارجی توجه نشان داده­ اند. پس از آشکار شدن کاستی های مدل انگیزشی گاردنر, در سال های 1990 مشخص شده بود که تصورات ذهنی زبان آموزان تأثیر بسزایی در انگیزش آن ها دارد. نظریه ی نظام خودانگیزشی| انگیزه فرانسوی آموزان ایرانی| یادگیری زبان| عوامل انگیزشی دورنیه, به­ عنوان تلفیقی از نظرات گاردنر, هیگینز, مارکوس و نوریوس با مفهوم خودهای ممکن در روان­ شناسی, یکی از جدیدترین نظریه­ ها برای بررسی انگیزش درنظام خودانگیزشی| انگیزه فرانسوی آموزان ایرانی| یادگیری زبان| عوامل انگیزشی دوم/ خارجی است. در این پژوهش,نظام خودانگیزشی| انگیزه فرانسوی آموزان ایرانی| یادگیری زبان| عوامل انگیزشی نظریه ی نظام خود انگیزشی را درمورد فرانسوی آموزان ایرانی بررسی می کنیم. بر اساس متغیرهای مطرح­ شده در این نظریه پرسش­ نامه ای تهیه شد و در میان 160 زبان آموزِ فرانسوی زبان خارجی/دومِ دانشگاهی و مؤسسه ای توزیع شد و با استفاده از نرم­ افزار اس. پی. اس. اس. آنالیز شدند. یافته های این پژوهش مؤید این است که از طریق شناخت و تقویت متغیرهای خودِ آرمانی, خودِ بایسته و تجربیات یادگیری می توان میزان تلاش فردی را پیش بینی کرد. با محاسبه ی ضریب هم­ بستگی پیرسون مشخص شد که متغیر خودِ آرمانی با متغیرهای پیشگیری محور, ترفیع محور و تلاش فردی ارتباط مستقیم دارد. همچنین بین متغیر اضطراب و متغیرهای خودِ آرمانی و تلاش فردی رابطه ی معنی داری وجود ندارد؛ اما با متغیر خود بایسته رابطه ای مستقیم وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعطارشرقی، نوید، و اکبری، بیتا. (1398). بررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسوی آموزان ایرانی. جستارهای زبانی، 10(3 (پیاپی 51) )، 95-117. SID. https://sid.ir/paper/166282/fa

    Vancouver: کپی

    اعطارشرقی نوید، اکبری بیتا. بررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسوی آموزان ایرانی. جستارهای زبانی[Internet]. 1398؛10(3 (پیاپی 51) ):95-117. Available from: https://sid.ir/paper/166282/fa

    IEEE: کپی

    نوید اعطارشرقی، و بیتا اکبری، “بررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسوی آموزان ایرانی،” جستارهای زبانی، vol. 10، no. 3 (پیاپی 51) ، pp. 95–117، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button