مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ویژگی های شخصیتی و جنسیت، و بی میلی به برقراری ارتباط در زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 143

چکیده

 بی میلی دانشجویان به برقراری ارتباط در یک زبان خارجی که به معنی گرایش به اجتناب از مکالمه شفاهی است, یکی از اصلی ترین معضلات معلمان زبان است, به طوری که اگر منشا این بی میلی مشخص شود, معلمان زبان می توانند تصمیمات بهتری درباره کمک به زبان آموزانی بگیرند که در برقراری ارتباط کم میل به نظر می آیند و معمولا در تعاملات مشارکت نمی کنند. با این حال میزان این بی میلی در افراد متفاوت یکسان نیست و ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. این پژوهش به بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و جنسیت دانشجویان با میزان بی میلی آن ها به برقراری ارتباط در یک زبان خارجی پرداخته است. به این منظور پرسشنامه های معتبر «پنج عامل اصلی شخصیت» و پرسشنامه «بی میلی به برقراری ارتباط» به 250 آزمودنی ارائه شد. نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که از پنج عامل اصلی شخصیت (برون گرایی, عصبیت, وجدانی بودن, تجربه پذیری و سازگاری), برون گرایی بهترین پیش بینی کننده بی میلی به برقراری ارتباط بود که رابطه معکوسی با آن داشت. دومین و سومین عامل پیش بینی کننده, عصبیت و وجدانی بودن بودند که به ترتیب رابطه مستقیم و معکوسی با بی میلی به برقراری ارتباط داشتند. همچنین بر اساس نتایج به دست آمده از آزمون t, هیچ تفاوت معناداری بین دو گروه پسر و دختر دیده نشد. در پایان, با تحلیل نتایج مطالعه بر اساس پژوهش های پیشین, اهمیت یافته ها برای معلمان و دست اندرکاران امر آموزش زبان مورد بحث قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کیانی، غلامرضا، موسوی، سیدایمان، و غفارثمر، رضا. (1390). رابطه ویژگی های شخصیتی و جنسیت, و بی میلی به برقراری ارتباط در زبان خارجی. جستارهای زبانی، 2(4 (8))، 123-143. SID. https://sid.ir/paper/166295/fa

    Vancouver: کپی

    کیانی غلامرضا، موسوی سیدایمان، غفارثمر رضا. رابطه ویژگی های شخصیتی و جنسیت, و بی میلی به برقراری ارتباط در زبان خارجی. جستارهای زبانی[Internet]. 1390؛2(4 (8)):123-143. Available from: https://sid.ir/paper/166295/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا کیانی، سیدایمان موسوی، و رضا غفارثمر، “رابطه ویژگی های شخصیتی و جنسیت, و بی میلی به برقراری ارتباط در زبان خارجی،” جستارهای زبانی، vol. 2، no. 4 (8)، pp. 123–143، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166295/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button