مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی- کاربردی و روش کارمحور

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 181

چکیده

 طی سال های اخیر, تلاش های گسترده ای به منظور ایجاد شیوه های نوین آموزش خارجی در راستای تسلط زبان آموزان بر مهارت های مختلف زبانی صورت گرفته است. زبان نیز به عنوان ماده اصلی فرایند آموزش, بحث و جدل های مختلفی را از سوی دانشوران حوزه های مختلف به خود اختصاص داده است که هر یک از این آرا و افکار به نوبه خود شایان واکاوی و نقد و بررسی است.در پژوهش حاضر با روش توصیفی- تحلیلی می کوشیم تا با بررسی توانمندی های لازم برای فراگیری زبان عربی در دو حوزه شنیدن و گفتار نقش مدل ترکیبی notional functional syllabus (سیلابس مفهومی کاربردی) و روش task-based approach (کارمحور) را برای اهداف Arabic for the general purpose (عربی برای اهداف عمومی) و purpose general Academic Arabic for the (عربی برای اهداف عمومی دانشگاهی) مورد ارزیابی قرار دهیم.مهم ترین نتیجه حاصل از پژوهش حاضر نشان می دهد برای ایجاد ارتباطی سازنده با گویشوران زبان خارجی, دانش زبانی و حتی درون داد کامل زبان از تاثیر چندانی برخوردار نیست, بلکه ایجاد محیط محاوره ای شبیه سازی شده به فرهنگ و اجتماع گویشوران خارجی, کارکرد گرایی و کار محوری, زمینه سازی برای کاربرد زایشی توانش زبانی و در نهایت, برون داد مداوم و عملی زبان از سوی زبان آموز, نقش برجسته ای در ایجاد انگیزه و تسلط به زبان خارجی ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، عدنان، نیازی، شهریار، خمیجانی فراهانی، علی اکبر، و همایونی، سعداله. (1393). آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی- کاربردی و روش کارمحور. جستارهای زبانی، 5(5 (21))، 145-181. SID. https://sid.ir/paper/166324/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی عدنان، نیازی شهریار، خمیجانی فراهانی علی اکبر، همایونی سعداله. آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی- کاربردی و روش کارمحور. جستارهای زبانی[Internet]. 1393؛5(5 (21)):145-181. Available from: https://sid.ir/paper/166324/fa

    IEEE: کپی

    عدنان طهماسبی، شهریار نیازی، علی اکبر خمیجانی فراهانی، و سعداله همایونی، “آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی- کاربردی و روش کارمحور،” جستارهای زبانی، vol. 5، no. 5 (21)، pp. 145–181، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166324/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button