مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

17
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین چارچوب برنامه درسی ارتباط ساز در آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 118

چکیده

 پیوند آموزش و پژوهش, رویکردی مؤثر برای افزایش کیفیت یادگیری دانشجویان و در نتیجه رشد و تحول آموزش عالی است. پژوهش حاضر با هدف تدوین چارچوب مناسب برنامه درسی ارتباط­ساز در آموزش عالی ایران انجام شد. طرح پژوهش از نوع کیفی و با روش داده بنیاد است. جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان و صاحب نظران کلیدی برنامه ریزی درسی آموزش عالی دانشگاه های شهیدبهشتی, علّامه طباطبایی, امیرکبیر و الزهرا می باشد که 13 نفر از آنها بر اساس اصل اشباع نظری با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از رویکرد گلیزری و مقایسه مستمر در فرایند کدگذاری باز, انتخابی و نظری تجزیه و تحلیل شدند و نتایج آن به ظهور چارچوب نهایی پژوهش با 13 مقوله اصلی, 29 مقوله فرعی و 96 مفهوم, پیرامون مقوله محوری با عنوان «پیوند آموزش و پژوهش» منجر شد. یافته ها حاکی از آن بود که چارچوب برنامه درسی ارتباط­ساز مشتمل بر عناصر, عوامل مؤثر و پیامدها است که هریک از این مؤلفه ها دربرگیرنده چندین مقوله می­باشد. نتیجه پژوهش نشان داد که ارتباط بین آموزش و پژوهش در برنامه درسی ارتباط­ساز براساس چارچوب پیشنهادی به رشد و بالندگی کنشگران آموزشی و پژوهشی, توسعه و پویایی دانشگاه­ها, کاربردی شدن برنامه درسی, توسعه یافتگی کشور در ابعاد مختلف و گسترش افق­های دانش منجر خواهد شد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button