مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد عملیاتی پروژه با تلفیق رویکرد مدیریت ارزش کسب شده و تئوری منحنی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 247

چکیده

 عملکرد یک پروژه در قالب زمان و هزینه قابل ارزیابی و پیش بینی است. هدف اصلی این پژوهش, توسعه مدلی برای ارزیابی عملکرد پروژه در قالب ابعاد زمان و هزینه و مبتنی بر ریسک است. به عنوان یکی از مدل های شناخته شده در حوزه ارزیابی عملکرد زمان و هزینه, از رویکرد مدیریت ارزش کسب شده استفاده می شود. تلفیق این رویکرد با مقوله منحنی های یادگیری و مدل سازی تاثیر آن در عملکرد و نیز توجه به تاثیر ریسک بر آن با بهره گیری از روش کالمن-فیلتر, از نوآوری های پژوهش حاضر است. تلفیق روش مدیریت ارزش کسب شده, منحنی های یادگیری و روش پیش بینی کالمن-فیلتر ابزاری کارآمد در پیگیری روند پیشرفت, آنالیز ریسک و پیش بینی اهداف عملکردی است. به منظور اعتبارسنجی پژوهش, دقت روش های مدیریت ارزش کسب شده, زمان بندی کسب شده و روش کالمن-فیلتر در مقایسه با روش پیشنهادی در مطالعه ای موردی بررسی شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد روش پیش بینی تلفیقی برای ارزیابی عملکرد پروژه های دانش محور, کمترین متوسط درصد خطای پیش بینی عملکرد در پروژه مورد مطالعه است, درنتیجه می توان نتیجه گرفت که مدل پیشنهادی نتایج مطمئن تری در مقایسه با روش های رایج ارزیابی عملکرد ارائه می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامیان، سیداکبر. (1397). ارزیابی عملکرد عملیاتی پروژه با تلفیق رویکرد مدیریت ارزش کسب شده و تئوری منحنی یادگیری. نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، 52(2 )، 233-247. SID. https://sid.ir/paper/166436/fa

    Vancouver: کپی

    غلامیان سیداکبر. ارزیابی عملکرد عملیاتی پروژه با تلفیق رویکرد مدیریت ارزش کسب شده و تئوری منحنی یادگیری. نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)[Internet]. 1397؛52(2 ):233-247. Available from: https://sid.ir/paper/166436/fa

    IEEE: کپی

    سیداکبر غلامیان، “ارزیابی عملکرد عملیاتی پروژه با تلفیق رویکرد مدیریت ارزش کسب شده و تئوری منحنی یادگیری،” نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، vol. 52، no. 2 ، pp. 233–247، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button