Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,205
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر زبری درزه ها در تعیین میزان حائل مورد نیاز برای پایدارسازی تونل های تکی و دوقلو راه احداث شده در سنگ های درزه دار

صفحات

 صفحه شروع 763 | صفحه پایان 773

چکیده

 برای عبور از کوهستان های مرتفع و پرشیب,‏ به جای طولانی نمودن مسیر و ایجاد پیچ های زیاد که به منظور کاهش شیب طولی انجام می گیرد,‏ می توان از تونل استفاده کرد. تونل های راه برحسب نوع مسیر به دو گروه تونل های یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند. در بزرگراه ها با توجه به تعدد خطوط عبور,‏ از دو نوع تونل شامل: تونل های دوقلو (دارای دو مقطع کوچک مجزا با جریان یک طرفه) و تونل های تکی (دارای یک مقطع بزرگ با جریان دو طرفه) استفاده می شود. هزینه ساخت تونل ها عمدتا به طول,‏ مقطع حفاری و سیستم های نگهدارنده مناسب جهت پایدارسازی جداره آن ها,‏ بستگی دارد. در این میان سیستم نگهدارنده مورد نیاز وابسته به نوع زمین و مشخصات ژئوتکنیکی آن است. در توده سنگ های درزه دار,‏ زبری درزه ها یکی از عوامل مهم در پایدار ماندن مقاطع تونل ها به شمار می رود. در این مقاله تأثیر زبری درزه ها در میزان پایدارکننده های مورد نیاز برای تونل های تکی و دوقلو راه با استفاده از روش مدل سازی عددی DEM,‏ در قالب نرم افزار UDEC,‏ مورد بررسی قرار داده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پلاسی، مسعود، و کارگر، علی. (1390). تأثیر زبری درزه ها در تعیین میزان حائل مورد نیاز برای پایدارسازی تونل های تکی و دوقلو راه احداث شده در سنگ های درزه دار. نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری (دانشکده فنی) (Civil Engineering Infrastructures)، 45(7)، 763-773. SID. https://sid.ir/paper/166603/fa

    Vancouver: کپی

    پلاسی مسعود، کارگر علی. تأثیر زبری درزه ها در تعیین میزان حائل مورد نیاز برای پایدارسازی تونل های تکی و دوقلو راه احداث شده در سنگ های درزه دار. نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری (دانشکده فنی) (Civil Engineering Infrastructures)[Internet]. 1390؛45(7):763-773. Available from: https://sid.ir/paper/166603/fa

    IEEE: کپی

    مسعود پلاسی، و علی کارگر، “تأثیر زبری درزه ها در تعیین میزان حائل مورد نیاز برای پایدارسازی تونل های تکی و دوقلو راه احداث شده در سنگ های درزه دار،” نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری (دانشکده فنی) (Civil Engineering Infrastructures)، vol. 45، no. 7، pp. 763–773، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166603/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا