مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دستیاران روانپزشکی ایران پیرامون آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 40

کلیدواژه

آزمون ساختار یافته عینی - بالینی (OSCE)Q3

چکیده

 هدف: در زمینه بهره گیری از آزمون ساختار یافته عینی - بالینی (OSCE) برای ارزیابی دستیاران روانپزشکی اطلاعات اندکی در دست است. بررسی نگرش آنها پیرامون این شکل از آزمون هدف بررسی حاضر بوده است.روش: چهل دستیار روانپزشکی از دانشگاه های سراسر کشور که به صورت طبقه بندی شده نمونه گیری شده بودند, در سومین آزمون آزمایشی کشوری به شیوه OSCE شرکت کردند. پس از برگزاری آزمون, نظرسنجی به صورت پرسش نامه و اظهار نظر آزاد انجام شد. داده ها به کمک روش های آمار توصیفی تحلیل گردیدند.یافته ها: 90% دستیاران بر این باور بودند که شبیه سازی ها و سناریوها خیلی واقعی به نظر می آمدند و 97.5% باور داشتند که سناریوها شامل همان مواردی می شوند که در وضعیت های بالینی پیوسته با آنها سروکار دارند. بیشتر دستیاران باور داشتند که این روش آزمون در جدا کردن افراد با مهارت و بدون مهارت موفق است. 80% دستیاران بر این باور بودند که آزمون به روش OSCE نسبت به امتحان معمول دانش نامه شفاهی برتری دارد و 87.5% دستیاران علاقه مند بودند که امتحان OSCE بخشی از برنامه آموزشی در دوران دستیاری باشد.نتیجه گیری: OSCE می تواند جایگزین امتحان عملی یا شفاهی دانش نامه تخصصی شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضرغامی، مهران، شیخ مونسی، فاطمه، تقوا، ارسیا، و خلیلیان، علیرضا. (1386). نگرش دستیاران روانپزشکی ایران پیرامون آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 13(1 (پیاپی 48))، 34-40. SID. https://sid.ir/paper/16662/fa

    Vancouver: کپی

    ضرغامی مهران، شیخ مونسی فاطمه، تقوا ارسیا، خلیلیان علیرضا. نگرش دستیاران روانپزشکی ایران پیرامون آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1386؛13(1 (پیاپی 48)):34-40. Available from: https://sid.ir/paper/16662/fa

    IEEE: کپی

    مهران ضرغامی، فاطمه شیخ مونسی، ارسیا تقوا، و علیرضا خلیلیان، “نگرش دستیاران روانپزشکی ایران پیرامون آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 13، no. 1 (پیاپی 48)، pp. 34–40، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button