مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر باورهای شناخت شناسی بر هدف های پیشرفت تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 385 | صفحه پایان 392

چکیده

 هدف: از آن جا که باورهای شناخت شناسی افراد می توانند پایه تبیین موضوع های مهم تربیتی از جمله هدف های پیشرفت تحصیلی باشند, پژوهش حاضر به بررسی اثر باورهای شناخت شناسی بر هدف های پیشرفت پرداخته است. روش: در یک بررسی مقطعی باورهای شناخت شناسی بر پایه نظریه شومر و هدف های پیشرفت بر پایه الگوی الیوت و مک گرگور بررسی شدند. آزمودنی های پژوهش 387 نفر (234 دختر, 153 پسر) از دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه شیراز بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای - تصادفی انتخاب و به کمک پرسش نامه هدف های پیشرفت و پرسش نامه باورهای شناخت شناسی بررسی شدند. داده ها به روش رگرسیون چندمتغیره به شیوه هم زمان تحلیل شدند.یافته ها: باور یادگیری سریع پیش بینی کننده منفی هدف های تسلط - عملکردی, تسلط - اجتنابی و عملکرد - رویکردی بود (P<0.001). باور دانش قطعی, پیش بینی کننده مثبت هدف تسلط - اجتنابی (P<0.05) و باور توانایی ثابت نیز پیش بینی کننده مثبت هدف های عملکرد - رویکردی و عملکرد - اجتنابی (P<0.05) و در آخر باور دانش ساده نیز پیش بینی کننده مثبت هدف عملکرد - اجتنابی (P<0.01) بود. نتیجه گیری: باورهای شناخت شناسی دانشجویان تاثیر معنی داری بر هدف های پیشرفت آنان دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سپهری، صفورا، و لطیفیان، مرتضی. (1386). تاثیر باورهای شناخت شناسی بر هدف های پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 13(4 (پیاپی 51))، 385-392. SID. https://sid.ir/paper/16671/fa

Vancouver: کپی

سپهری صفورا، لطیفیان مرتضی. تاثیر باورهای شناخت شناسی بر هدف های پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1386؛13(4 (پیاپی 51)):385-392. Available from: https://sid.ir/paper/16671/fa

IEEE: کپی

صفورا سپهری، و مرتضی لطیفیان، “تاثیر باورهای شناخت شناسی بر هدف های پیشرفت تحصیلی در دانشجویان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 13، no. 4 (پیاپی 51)، pp. 385–392، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16671/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button