مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با کارآمدی رایانه (مقاله علمی کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی اضطراب رایانه در دانشجویان و رابطه آن با کارآمدی رایانه در دانشگاه اراک انجام شد.روش: این بررسی از نوع توصیفی- پیمایشی است و در آن 370 آزمودنی (123 مرد, 218 زن) که به شیوه خوشه ای- تصادفی از رشته های مختلف دانشگاه اراک انتخاب شده بودند, ارزیابی شدند. داده ها به کمک مقیاس رتبه بندی اضطراب رایانه و مقیاس کارآمدی رایانه گردآوری شد. برای تحلیل داده ها روش های آمار توصیفی, آزمون رگرسیون آماری, همبستگی پیرسون و آزمون t به کار برده شد.یافته ها: دانشجویان دانشگاه اراک از اضطراب رایانه بالاتر از حد خفیف برخوردار بودند. بین کارآمدی رایانه ای و اضطراب رایانه رابطه معنی دار به دست آمد (p<0.01) و از متغیرهای فردی (جنسیت, رشته تحصیلی, معدل) تنها مولفه رشته تحصیلی در پیش بینی متغیر ملاک (اضطراب رایانه) تاثیر معنی داری داشت (p<0.001). هم چنین بررسی تفاوت میانگین نمرات اضطراب رایانه دختران و پسران تفاوت معنی داری را نشان نداد, اما در متغیر کارآمدی رایانه این تفاوت در سطح p<0.001 معنی دار بود.نتیجه گیری: اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه اراک بالا است. لزوم توجه و اقدامات لازم در زمینه کاهش اضطراب رایانه در دانشجویان ضروری می نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اکبری بورنگ، محمد، و رضاییان، حمید. (1387). اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با کارآمدی رایانه (مقاله علمی کوتاه). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 14(1 (پیاپی 52))، 90-92. SID. https://sid.ir/paper/16716/fa

Vancouver: کپی

اکبری بورنگ محمد، رضاییان حمید. اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با کارآمدی رایانه (مقاله علمی کوتاه). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1387؛14(1 (پیاپی 52)):90-92. Available from: https://sid.ir/paper/16716/fa

IEEE: کپی

محمد اکبری بورنگ، و حمید رضاییان، “اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با کارآمدی رایانه (مقاله علمی کوتاه)،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 14، no. 1 (پیاپی 52)، pp. 90–92، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16716/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button