مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,071
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت حل مساله اجتماعی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: این پژوهش با هدف مقایسه برخی ویژگی های مهارت حل مساله اجتماعی در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی دبستانی شهر تهران انجام شده است. مواد و روش کار: 60 دانش آموز (30 نفر در هر گروه) از پایه های سوم, چهارم و پنجم دبستان شهر تهران بررسی شدند. گروه مبتلا به ناتوانی یادگیری به روش نمونه گیری در دسترس و گروه عادی به روش تصادفی خوشه ای انتخاب و از نظر متغیرهای سن, جنس, پایه تحصیلی و بهره هوشی همتا سازی شدند. داده ها به کمک مصاحبه با آموزگار, پرونده دبستان یا درمانگاه, آزمون ماتریس های پیش رونده ریون کودکان و آزمون موقعیت های مبهم اجتماعی به صورت مصاحبه انفرادی به دست آمد. داده ها به کمک آزمون های آماری t مستقل و خی دو تحلیل شدند.یافته ها: دو گروه در هدف حل مساله, احساس ناخوشایند نسبت به همسال و ادراک خودکار آمدی در اثبات قدرت و توانمندی با یکدیگر تفاوت آماری معنی دار داشتند. نتیجه گیری: کودکان دارای ناتوانی یادگیری در موقعیت های حل مساله اجتماعی, هدف های اجتماع گرایانه که مهم ترین آن ها حل مساله می باشد را دنبال نمی کنند و هدف های اجتماعی و ادراک خودکار آمدی آن ها در راستای پاسخ های رفتاری کناره گیری یا پرخاشگری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرم علی اسماعیلی، سمانه، بیان زاده، سیداکبر، حجازی، الهه، و شفارودی، نرگس. (1385). مهارت حل مساله اجتماعی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 12(1 (پیاپی 44))، 36-42. SID. https://sid.ir/paper/16733/fa

Vancouver: کپی

کرم علی اسماعیلی سمانه، بیان زاده سیداکبر، حجازی الهه، شفارودی نرگس. مهارت حل مساله اجتماعی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1385؛12(1 (پیاپی 44)):36-42. Available from: https://sid.ir/paper/16733/fa

IEEE: کپی

سمانه کرم علی اسماعیلی، سیداکبر بیان زاده، الهه حجازی، و نرگس شفارودی، “مهارت حل مساله اجتماعی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 12، no. 1 (پیاپی 44)، pp. 36–42، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16733/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button