مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,184
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,210
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 389 | صفحه پایان 393

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر شیراز انجام شده است.روش: در یک بررسی آزمایشی, از میان 125 نفر به کمک پرسش نامه پرخاشگری (AGQ) و مصاحبه تشخیصی, 32 نفر گزینش شده و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه جای داده شدند. هم چنین از میان دانش آموزان عادی همان دبیرستان ها و کلاس ها به تصادف 32 نفر به عنوان گروه مقایسه انتخاب شدند. سپس روش مداخله گروهی ابراز وجود در 12 جلسه 90 دقیقه ای در مورد گروه آزمایش انجام شد و دو گروه عادی و پرخاشگر, درمانی دریافت نکردند. هر سه گروه پس از پایان دوره مداخله به پرسش نامه های پژوهش پاسخ دادند. داده های به دست آمده به کمک آزمون های آماری t, تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه تحلیل شدند.یافته ها: تحلیل واریانس در مرحله پس آزمون در سه گروه از نظر متغیرهای پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی (P<0.01) تفاوت معنی دار نشان داد. به بیان دیگر پرخاشگری در گروه آزمایش کاهش یافت و در پیشرفت تحصیلی آنها بهبود معنی دار پدید آمد.نتیجه گیری: درمان گروهی ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عاشوری، احمد، ترکمن ملایری، مهدی، و فدایی، زهرا. (1387). اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 14(4 (پیاپی 55))، 389-393. SID. https://sid.ir/paper/16817/fa

Vancouver: کپی

عاشوری احمد، ترکمن ملایری مهدی، فدایی زهرا. اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1387؛14(4 (پیاپی 55)):389-393. Available from: https://sid.ir/paper/16817/fa

IEEE: کپی

احمد عاشوری، مهدی ترکمن ملایری، و زهرا فدایی، “اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 14، no. 4 (پیاپی 55)، pp. 389–393، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16817/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا