مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف این پژوهش, تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان بوده است. برای این منظور نمونه ای به حجم 63 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه 1 شهر قم در سال تحصیلی 89-88 به صورت تصادفی در قالب 2 کلاس انتخاب شدند, که روش نمونه گیری خوشه ای بوده و نوع طرح پژوهش نیمه تجربی است, که حجم نمونه به وسیله فرمول کوکران 63 دانش آموز برآورد گردید, که در دو گروه کنترل (31 نفر) گروه آزمایش (32 نفر) تقسیم شدند, ابتدا گروه ها از نظر بهره هوش در پیشرفت درس ریاضی همسان سازی شدند. از 2 گروه, پیش آزمون که پرسش های هماهنگ محقق ساخته بود, گرفته شد. که تفاوت معنی داری وجود نداشت. برای سنجش تاثیر متغیر وابسته, طرح درس بر اساس پیش سازمان دهنده مقایسه ای, برای آموزش گروه آزمایش, برای 8 جلسه تدریس 90 دقیقه ای ریاضی اول تدوین شد. و گروه کنترل به شیوه سنتی و معمولی تدریس گردید. سپس از هر دو گروه پس آزمون (به وسیله آزمون محقق ساخته) گرفته شد. نتایج استخراج شده از نرم افزار Spss و t-test نشان داد, بین عملکرد دو گروه در سطح کمتر از 0.05 تفاوت معنی داری وجود دارد, یعنی تدریس به روش پیش سازمان دهنده مقایسه ای در پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان تاثیر زیاد داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرفانی نژاد، ابوالفضل، و خجسته، معصومه. (1392). تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(1 (پیاپی 13))، 127-146. SID. https://sid.ir/paper/168577/fa

    Vancouver: کپی

    عرفانی نژاد ابوالفضل، خجسته معصومه. تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(1 (پیاپی 13)):127-146. Available from: https://sid.ir/paper/168577/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل عرفانی نژاد، و معصومه خجسته، “تاثیر پیش سازمان دهنده مقایسه ای بر پیشرفت درس ریاضی اول دبیرستان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 127–146، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168577/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button