مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 116

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر زنجان انجام گردید. روش پژوهش, آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل می باشد. ابزارهای مورد استفاده عبارتند از پرسشنامه باورهای خودکارآمدی, معدل پایان ترم اول و دوم دانش آموزان و برنامه آموزشی مهارت های ارتباطی یونیسف (2004). جامعه آماری را 4935 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر زنجان در سال تحصیلی 90 1389 شامل می شود که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, 60 نفر از آنها که در پرسشنامه باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی نمره پایین تر از متوسط گرفته بودند, انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند و مهارت های ارتباطی شامل مهارت های آشنایی با ارتباط, پل ها و موانع ارتباطی, انتخاب دقیق کلمات, خوب گوش دادن, قاطعیت در رفتار, بیان نظر خود و نه گفتن, بر اساس بسته آموزشی یونیسف به مدت ده جلسه 90 دقیقه ای برای گروه آزمایش به روش پرسش و پاسخ و ایفای نقش آموزش داده شد. به منظور تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss14, از آزمون های آماری تحلیل کواریانس چند متغیری و تک متغری (ANCOVA MANCOVA) استفاده گردید. نتایج حاصله از تحلیل کواریانس حاکی از موثر بودن آموزش مهارت های ارتباطی در بهبود باورهای خودکارآمدی (F=33.7 و p<0.001) و پیشرفت تحصیلی (F=25 و P<0.001) دانش آموزان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، محمدسعید، حاتمی، حمیدرضا، احدی، حسن، و اسدزاده، حسن. (1392). تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(4 پیاپی (16))، 105-116. SID. https://sid.ir/paper/168588/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی محمدسعید، حاتمی حمیدرضا، احدی حسن، اسدزاده حسن. تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(4 پیاپی (16)):105-116. Available from: https://sid.ir/paper/168588/fa

    IEEE: کپی

    محمدسعید احمدی، حمیدرضا حاتمی، حسن احدی، و حسن اسدزاده، “تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 4 پیاپی (16)، pp. 105–116، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button