مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

776
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی

صفحات

 صفحه شروع 305 | صفحه پایان 323

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان شاغل در مقطع ابتدائی, متوسطه اول و دوم مدارس کم توان ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 93-1392تشکیل می دهد. جهت انتخاب حجم نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای استفاده شد. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق, مهارت های ارتباطی واحساس اثربخشی معلمان به ترتیب, پرسش نامه مهارت های ارتباطی کویین دام (2004), پرسش نامه احساس اثربخشی معلمان (TSES) اسچانن- موران و وولفوک هوی (2001) مورد استفاده قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های t مستقل و تحلیل واریانس عاملی استفاده شد. نتایج بیانگر این بود که, بین معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی در احساس اثربخشی و مولفه های آن (به جز مدیریت کلاس) و مهارت های ارتباطی کل تفاوت معناداری وجود دارد که در معلمان مدارس عادی بیشتر از معلمان مدارس کم توان ذهنی است. همچنین بین مهارت های ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی بر اساس جنس, تحصیلات, سابقه و مقطع تحصیلی رابطه معنی داری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهپر، مریم، برزگر، مجید، و احمدی، عباداله. (1396). مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(4 (پیاپی 32) )، 305-323. SID. https://sid.ir/paper/168610/fa

    Vancouver: کپی

    شهپر مریم، برزگر مجید، احمدی عباداله. مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1396؛8(4 (پیاپی 32) ):305-323. Available from: https://sid.ir/paper/168610/fa

    IEEE: کپی

    مریم شهپر، مجید برزگر، و عباداله احمدی، “مقایسه مهارت های ارتباطی و احساس اثربخشی معلمان مدارس کم توان ذهنی و عادی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 305–323، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168610/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا