مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی برنامه درسی مبتنی بر آموزش صلح در دوره ابتدایی، یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 269

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه درسی مبتنی بر آموزش صلح در دوره ابتدایی, یک مطالعه کیفی انجام گرفت. این پژوهش با به کارگیری روش تحلیل محتوای کیفی به واکاوی متون و پژوهش های بین المللی درارتباط با آموزش صلح پرداخته است. از منابع چاپی والکترونیکی دردسترس مبتنی بر اهداف و سوالات پژوهش برای جمع آوری اطلاعات نیز استفاده شده است و تجزیه و تحلیل اطلاعات با به کارگیری نظام مقوله ای قیاسی انجام گرفت. نتایج در چهار عنصر اصلی اهداف, محتوا, راهبردهای یاددهی – یادگیری, تکنیک های ارزشیابی و مولفه های آموزش صلح شامل دانش صلح, نگرش صلح و توانش صلح به دست آمد. سپس پایایی این طراحی برای دوره ابتدایی توسط متخصصین مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر به عنوان یک مدل طراحی برنامه درسی مبتنی بر آموزش صلح برای کلیه برنامه ریزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور این امکان را فراهم می نماید که با یک زاویه دید جدید به بازنگری جدی در عناصر برنامه های درسی کشور در دوره ابتدایی بپردازند و مدارس نیز می توانند با استفاده از آن برنامه ای مبتنی بر انتقال ارزش های جهانی, رفتارهای پایدار و ایجاد مهارت ها بسازند که دانش آموزان ما, را قادر خواهد ساخت به شهروندان فعال جهانی تبدیل شوند و این درک و فهم می تواند راهنمای آن ها برای تحقق انسانیت, صلح و آرامش در جهان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیغ بخش، سمیرا، سعادتمند، زهره، و کشتی آرای، نرگس. (1396). طراحی برنامه درسی مبتنی بر آموزش صلح در دوره ابتدایی, یک مطالعه کیفی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(4 (پیاپی 32) )، 239-269. SID. https://sid.ir/paper/168612/fa

    Vancouver: کپی

    تیغ بخش سمیرا، سعادتمند زهره، کشتی آرای نرگس. طراحی برنامه درسی مبتنی بر آموزش صلح در دوره ابتدایی, یک مطالعه کیفی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1396؛8(4 (پیاپی 32) ):239-269. Available from: https://sid.ir/paper/168612/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا تیغ بخش، زهره سعادتمند، و نرگس کشتی آرای، “طراحی برنامه درسی مبتنی بر آموزش صلح در دوره ابتدایی, یک مطالعه کیفی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 239–269، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168612/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button