مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,130
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,212
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به دوره های آموزش ضمن خدمت کارکنان و معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان در سال90-1389 بوده است. پژوهش به شیوه توصیفی پیمایشی انجام شده است و به لحاظ هدف در دسته تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش, تمامی معلمان, کارکنان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان, به ترتیب مشتمل بر 1438 معلم, 264 کارمند و30 نفر کارشناس بودند. حجم نمونه مطابق با جدول مورگان 306 نفر معلم و 148 نفر کارمند برآورد گردید و نمونه گیری به روش طبقه ای تصادفی انجام گرفته است. هر30 نفر کارشناس نیز به روش سرشماری انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از دوروش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. در روش میدانی دو پرسشنامه محقق ساخته شماره (1) و (2) در مقیاس پنج درجه ای لیکرت (خیلی زیاد, زیاد, متوسط, کم و خیلی کم) تنظیم گردید, که هشت شاخص کیفیت بخشی شامل: مدل فرایند آموزش, کیفیت مدرسین, کیفیت تجهیزات آموزشی, برگزاری دوره ها به صورت مجازی, برگزاری دوره ها به صورت متوالی, مشارکت معلمین در برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها, مدیریت اجرایی دوره ها و کیفیت فراگیران را مورد اندازه گیری قرار داده است. داده های گرد آوری شده از راه نرم افزار spss و با استفاده از فرمول t تک نمونه ای مورد آزمون و تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد از نظر پاسخگویان, فرایندآموزش, کیفیت مدرسین, کیفیت امکانات, کیفیت فراگیران دوره های آموزشی, برگزاری دوره ها به صورت متوالی و آموزش از راه دور, مشارکت معلمان در برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها و مدیریت اجرایی دوره ها در بهبود کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت نقش داشته و هم چنین از نظر معلمان و کارکنان, برگزاری دوره ها به صورت مجازی در بهبود کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت نقشی نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افضل خانی، مریم، و نجابت، سمیه. (1392). بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(3 (پیاپی 15))، 83-98. SID. https://sid.ir/paper/168625/fa

    Vancouver: کپی

    افضل خانی مریم، نجابت سمیه. بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(3 (پیاپی 15)):83-98. Available from: https://sid.ir/paper/168625/fa

    IEEE: کپی

    مریم افضل خانی، و سمیه نجابت، “بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 83–98، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168625/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا