مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واسطه ای خودکارآمدی، اضطراب و سبک های مقابله در رابطه میان اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی آمار

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 146

چکیده

 با هدف بررسی رابطه اهداف پیشرفت, اضطراب, خودکارآمدی و سبک های مقابله با پیشرفت تحصیلی در درس آمار 323 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه ای متشکل از مقیاس های اهداف پیشرفت, اضطراب آمار, خودکارآمدی آمار و سبک های مقابله پاسخ دادند. جهت تعیین پایایی ابزار از ضریب آلفای کرونباخ و جهت تعیین اعتبار سازه نیز از تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردید. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که اهداف اجتناب - عملکرد از طریق واسطه گری اضطراب آمار, خودکارآمدی آمار و سبک های مقابله به صورت غیر مستقیم و منفی و اهداف تبحری از طریق واسطه گری اضطراب آمار, خودکارآمدی آمار و سبک های مقابله به صورت غیر مستقیم و مثبت بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس آمار تاثیر می گذارند. اثر غیر مستقیم اهداف رویکرد - عملکرد بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس آمار از طریق اضطراب آمار, خودکارآمدی آمار و سبک های مقابله مورد تایید قرار نگرفت. ضمنا اهداف اجتناب - عملکرد بر پیشرفت تحصیلی در درس آمار دارای اثر مستقیم و منفی نیز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، احمد، صیف، محمدحسن، مظلومیان، سعید، طالبی، سعید، و قربان جهرمی، رضا. (1394). نقش واسطه ای خودکارآمدی, اضطراب و سبک های مقابله در رابطه میان اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی آمار. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(2 (پیاپی 22))، 123-146. SID. https://sid.ir/paper/168632/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار احمد، صیف محمدحسن، مظلومیان سعید، طالبی سعید، قربان جهرمی رضا. نقش واسطه ای خودکارآمدی, اضطراب و سبک های مقابله در رابطه میان اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی آمار. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1394؛6(2 (پیاپی 22)):123-146. Available from: https://sid.ir/paper/168632/fa

    IEEE: کپی

    احمد رستگار، محمدحسن صیف، سعید مظلومیان، سعید طالبی، و رضا قربان جهرمی، “نقش واسطه ای خودکارآمدی, اضطراب و سبک های مقابله در رابطه میان اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی آمار،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 123–146، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168632/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button