مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,309
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرایش آنها به انواع سبک های انضباطی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرایش آنها به نوع سبک انضباطی معلمان مدارس می باشد. برای تحقق این هدف, جامعه آماری پژوهش تمامی دانش آموزان پایه اول مقطع متوسطه ناحیه یک شهرستان زاهدان انتخاب گردید که از این بین 351 نفر دانش آموز با روش خوشه ای طبقه ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته سبک های انضباطی و پرسشنامه منبع کنترل پس از اعتبار سنجی و تغییرات لازم استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز از راه آزمون های آماری رگرسیون چندگانه, همبستگی پیرسون و t مستقل انجام گردید. یافته های پژوهش نشان داد که بین منبع کنترل دانش آموزان و گرایش آنها به سبک انضباطی تعامل گرایانه و غیرمداخله گرایانه همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و سبک انضباطی تعامل گرایانه بیش ترین پیش بینی را از منبع کنترل دانش آموزان داشته است. یافته ها با استفاده از آزمون تی مستقل بیانگر آن بود که بین جنسیت دانش آموزان از نظر گرایش به سبک انضباطی مداخله گرایانه و سبک تعامل گرایانه معلمان و هم چنین نوع منبع کنترل تفاوت معناداری وجود داشته است. اما تفاوتی بین جنسیت دانش آموزان از لحاظ گرایش به سبک غیرمداخله گرایانه مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، سیده گل افروز، کاظمی، یحیی، و علایی، حبیبه. (1392). رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرایش آنها به انواع سبک های انضباطی معلمان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(2 (پیاپی 14))، 83-97. SID. https://sid.ir/paper/168638/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی سیده گل افروز، کاظمی یحیی، علایی حبیبه. رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرایش آنها به انواع سبک های انضباطی معلمان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(2 (پیاپی 14)):83-97. Available from: https://sid.ir/paper/168638/fa

    IEEE: کپی

    سیده گل افروز رمضانی، یحیی کاظمی، و حبیبه علایی، “رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرایش آنها به انواع سبک های انضباطی معلمان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 83–97، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا