مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

923
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی پاسخی به مطالبات دانش آموزان اقلیت های قومی و مذهبی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف از این پژوهش, مطالعه «نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی (تنوع قومی-نژادی و تنوع دینی-مذهبی) مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقای سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان اقلیت قومی و مذهبی در سال تحصیلی 89-1388» بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و نمونه آماری 384 دانش آموز پسر و دختر و 54 مدیر و معاون از دبیرستان های شهر شاهین شهر در سال تحصیلی 89-1388 بود که به روش نمونه گیری طبقه ای و متناسب با حجم از بین 7982 دانش آموز و 110 مدیر و معاون انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در دو بخش جمعیت شناختی و متغیرهای مورد آزمون مشتمل بر 72 پرسش بسته پاسخ برای مدیران و پرسشنامه محقق ساخته مشارکت اجتماعی دانش آموزان, شامل دو بخش جمعیت شناختی و متغیرهای مورد آزمون مشتمل بر 25 پرسش بسته پاسخ طرح ریزی گردید. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (0.93) برای پرسشنامه مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و (0.83) برای پرسشنامه مشارکت اجتماعی بدست آمد. نتایج پژوهش نشان دادند که مقدار مشارکت اجتماعی دانش آموزان اقلیت های قومی کم تر از دانش آموزان فارس و مقدار مشارکت اجتماعی دانش آموزان اقلیت های دینی کم تر از دانش آموزان مسلمان شیعه بود. میانگین مشارکت اجتماعی دانش آموزان بر حسب مقدار بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع دینی- مذهبی و بر حسب مقدار بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع قومی- نژادی مدیران, متفاوت و معنادار بود

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی زاده، آذر، کشتی آرای، نرگس، و سهرابی رنانی، مریم. (1390). مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی پاسخی به مطالبات دانش آموزان اقلیت های قومی و مذهبی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(2 (پیاپی 6))، 131-154. SID. https://sid.ir/paper/168678/fa

    Vancouver: کپی

    قلی زاده آذر، کشتی آرای نرگس، سهرابی رنانی مریم. مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی پاسخی به مطالبات دانش آموزان اقلیت های قومی و مذهبی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 6)):131-154. Available from: https://sid.ir/paper/168678/fa

    IEEE: کپی

    آذر قلی زاده، نرگس کشتی آرای، و مریم سهرابی رنانی، “مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی پاسخی به مطالبات دانش آموزان اقلیت های قومی و مذهبی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 131–154، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا