مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های یادگیری و شیوه های حل مساله دانشجویان دختر و پسر گرایش های علوم انسانی، علوم پایه و فنی - مهندسی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در سال تحصیلی 87-86 بود.به این منظور 450 دانشجوی دختر و پسر از گرایش های علوم پایه, فنی مهندسی و علوم انسانی (از هر گرایش 150 نفر) با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه های سبک های یادگیری فلدر - سولومان و شیوه های حل مساله هپنر استفاده گردید. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون,t  مستقل, تحلیل واریانس دوطرفه, آزمون تعقیبی توکی و ضریب اتا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این پژوهش نشان داد که: الف) بین سبک های یادگیری و شیوه های حل مساله دانشجویان رابطه معنی دار وجود دارد. ب) بین سبک های یادگیری دانشجویان گرایش های علوم پایه, علوم انسانی و فنی - مهندسی تفاوت معنی دار وجود دارد. به این گونه که دانشجویان گرایش فنی - مهندسی بیشتر سبک یادگیری حسی, کلی, فعال و دیداری را ترجیح می دهند در حالی که دانشجویان گرایش علوم پایه بیشتر از سبک یادگیری کلامی, متوالی, شهودی و تاملی و دانشجویان گرایش علوم انسانی بیشتر از سبک یادگیری فعال استفاده می کنند. ج) بین سبک های یادگیری دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی دار وجود دارد به گونه ای که سبک یادگیری پسران از نوع کلامی, شهودی, متوالی و تاملی است. در حالی که سبک یادگیری دختران از نوع حسی, کلی, فعال و دیداری است. د) بین شیوه های حل مساله دانشجویان گرایش های علوم پایه, علوم انسانی و فنی - مهندسی تفاوت معنی دار وجود دارد. به این صورت که دانشجویان گرایش فنی - مهندسی بیشتر شیوه حل مساله خلاقیت, اعتماد, اجتناب و روی آورد را ترجیح می دهند. در حالی که دانشجویان گرایش علوم پایه بیشتر از شیوه حل مساله درماندگی و دانشجویان گرایش علوم انسانی بیشتر از شیوه حل مساله خلاقیت و مهارگری استفاده می کنند. و) بین شیوه های حل مساله دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی دار وجود دارد. به گونه ای که شیوه حل مساله پسران از نوع درماندگی و روی آورد است. در حالی که شیوه حل مساله دختران از نوع اعتماد و اجتناب است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سروقد، سیروس، و دیانت، عارفه سادات. (1388). مقایسه سبک های یادگیری و شیوه های حل مساله دانشجویان دختر و پسر گرایش های علوم انسانی, علوم پایه و فنی - مهندسی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(4)، 77-92. SID. https://sid.ir/paper/168728/fa

Vancouver: کپی

سروقد سیروس، دیانت عارفه سادات. مقایسه سبک های یادگیری و شیوه های حل مساله دانشجویان دختر و پسر گرایش های علوم انسانی, علوم پایه و فنی - مهندسی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1388؛2(4):77-92. Available from: https://sid.ir/paper/168728/fa

IEEE: کپی

سیروس سروقد، و عارفه سادات دیانت، “مقایسه سبک های یادگیری و شیوه های حل مساله دانشجویان دختر و پسر گرایش های علوم انسانی, علوم پایه و فنی - مهندسی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 4، pp. 77–92، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168728/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button