مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی سه نسخه کودک، پدر/ مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر هنجاریابی سیاهه رفتار کودک (CBCL) در شهر اصفهان بود.روش: نمونه شامل 1880 دانش آموز 11-7 ساله از دبستان های دخترانه و پسرانه پنج منطقه آموزش و پرورش شهر اصفهان, پدر و مادر و معلم های آنان بود. برای گردآوری داده ها سه نسخه کودک, پدر/ مادر و معلم CBCL به کار رفت, که شامل دو بخش مهارت ها و مشکلات رفتاری- هیجانی است. پس از به کارگیری شیوه ترجمه وارون و بررسی اعتبار صوری, نسخه فارسی تنظیم و روی آزمودنی ها اجرا شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش همبستگی پیرسون انجام شد.یافته ها: بیشترین میزان آلفای کرونباخ سه نسخه پدر/ مادر, معلم و کودک به ترتیب 0.90, 0.93 و 0.82 بود. در مورد اعتبار سازه, همبستگی خرده مقیاس های بخش مشکلات رفتاری- هیجانی با نمره کلی این بخش در سه نسخه پدر/ مادر, معلم و کودک به ترتیب 0.62-0.88, 0.44-0.91 و 0.51-0.85 و همبستگی خرده مقیاس-های بخش مهارت ها با نمره کلی این بخش در سه نسخه پدر/ مادر, معلم و کودک به ترتیب 0.24-0.82, 0.77-0.93 و 0.64-0.87 به دست آمد.نتیجه گیری: آلفای کرونباخ, همبستگی میان نسخههای همتا, همبستگی میان خرده مقیاس ها با نمره کلی بخش مربوط و نقطه های برش به دست آمده نشان گر اعتبار سازه و پایایی مناسب این ابزار برای ارزیابی مهارتها و مشکلات رفتاری کودکان است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدخواستی، فریبا، و عریضی سامانی، سیدحمیدرضا. (1390). هنجاریابی سه نسخه کودک, پدر/ مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در شهر اصفهان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 17(1 (پیاپی 64))، 60-70. SID. https://sid.ir/paper/16874/fa

    Vancouver: کپی

    یزدخواستی فریبا، عریضی سامانی سیدحمیدرضا. هنجاریابی سه نسخه کودک, پدر/ مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در شهر اصفهان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1390؛17(1 (پیاپی 64)):60-70. Available from: https://sid.ir/paper/16874/fa

    IEEE: کپی

    فریبا یزدخواستی، و سیدحمیدرضا عریضی سامانی، “هنجاریابی سه نسخه کودک, پدر/ مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در شهر اصفهان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 64)، pp. 60–70، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button