مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,588
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,812
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه کمال گرایی، جهت گزینی هدف و عملکرد تحصیلی با فرسودگی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 123

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی رابطه کمال گرایی, جهت گزینی هدف و عملکرد تحصیلی با فرسودگی تحصیلی بود. روش پ‍ژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری, دانشجویان دختر و پسر دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1390 به تعداد 8000 نفر بود. از میان این تعداد نمونه ای به حجم 110 نفر به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه های فرسودگی تحصیلی برسو, کمال گرایی تری شورت و جهت گزینی هدف پیشرفت الیوت و مک گریگوری جمع آوری شد. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل نشان می دهد کمال گرایی, جهت گزینی هدف تسلط و عملکرد تحصیلی پیش بین معنی دار فرسودگی تحصیلی است. عملکرد تحصیلی, جهت گزینی هدف تسلط و کمال گرایی مثبت به طور منفی و معنی دار و کمال گرایی منفی به طور مثبت معنی دار پیش بین فرسودگی تحصیلی است

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدبابلان، عادل، پوربهرام، روشنک، و رحمانی جوانمرد، سمیرا. (1393). رابطه کمال گرایی, جهت گزینی هدف و عملکرد تحصیلی با فرسودگی تحصیلی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(2 (پیاپی 18))، 109-123. SID. https://sid.ir/paper/168745/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدبابلان عادل، پوربهرام روشنک، رحمانی جوانمرد سمیرا. رابطه کمال گرایی, جهت گزینی هدف و عملکرد تحصیلی با فرسودگی تحصیلی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1393؛5(2 (پیاپی 18)):109-123. Available from: https://sid.ir/paper/168745/fa

    IEEE: کپی

    عادل زاهدبابلان، روشنک پوربهرام، و سمیرا رحمانی جوانمرد، “رابطه کمال گرایی, جهت گزینی هدف و عملکرد تحصیلی با فرسودگی تحصیلی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 109–123، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168745/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا