مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,473
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,018
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان بکارگیری رسانه های نوین آموزشی، شناسایی مشکلات و موانع آنها از دیدگاه مسوولین و معلمان اداره آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 164

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق, بررسی میزان بکارگیری رسانه های نوین آموزشی, شناسایی مشکلات و موانع آنها از دیدگاه مسوولین و معلمان اداره آموزش و پرورش شهر قائمیه بود. روش انجام این تحقیق توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری کلیه مسوولین و معلمان اداره آموزش و پرورش قائمیه که 455 نفر بود. از کل جامعه آماری تعداد 188 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. سپس پرسشنامه ای حاوی 30 سوال طراحی شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان و تحلیل گویه مورد بررسی قرار گرفت. آزمون «آلفای کرونباخ» پایایی آن را تایید کرد (a=0.85). نتایج تحلیل داده های تحقیق حاکی از اولویت بندی مولفه ها و مشکلات بکارگیری رسانه های آموزشی با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون فریدمن به ترتیب شامل: 1- برنامه ریزی و محتوا, 2- سخت افزارو زیر ساخت ها, 3- نیروی متخصص و آموزش, 4- مسائل مالی, 5- مدیریت و اضطراب فناوری, 6- زمان و تراکم دانش آموزی, 7- باورهای سنتی, 8- انگیزش است. با توجه به آزمون فرید من می توان گفت که اولویت بندی مولفه ها معنی دار می باشد به این معنی که عامل برنامه ریزی و محتوا اولین اولویت و عامل انگیزش آخرین اولویت را دارا بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی زاد، علیرضا. (1394). بررسی میزان بکارگیری رسانه های نوین آموزشی, شناسایی مشکلات و موانع آنها از دیدگاه مسوولین و معلمان اداره آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(3 (پیاپی 23))، 145-164. SID. https://sid.ir/paper/168754/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی زاد علیرضا. بررسی میزان بکارگیری رسانه های نوین آموزشی, شناسایی مشکلات و موانع آنها از دیدگاه مسوولین و معلمان اداره آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1394؛6(3 (پیاپی 23)):145-164. Available from: https://sid.ir/paper/168754/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا قاسمی زاد، “بررسی میزان بکارگیری رسانه های نوین آموزشی, شناسایی مشکلات و موانع آنها از دیدگاه مسوولین و معلمان اداره آموزش و پرورش،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 6، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 145–164، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا