مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل پرسش های کنکور سراسری در رشته ریاضی – فیزیک

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تحلیلی پرسش های کنکور سراسری رشته ریاضی- فیزیک بوده است. روش پژوهش از نوع تحلیل محتوا برای کتاب های درسی و پرسش های کنکور سراسری هم چنین, روش توصیفی پیمایشی برای دریافت دیدگاه معلمان ریاضی بوده است. جامعه آماری در این پژوهش کتاب های دروس ریاضی پایه اول تا سوم و پیش دانشگاهی دوره متوسطه نظری در رشته ریاضی – فیزیک و پرسش های کنکور رشته ریاضی – فیزیک و معلمان ریاضی پایه های اول تا دوره پیش دانشگاهی دوره متوسطه نظری شهر مرودشت بوده است. شیوه نمونه گیری در پرسش های کنکور و دروس ریاضی به صورت سرشماری و برای انتخاب معلمان روش هدفمند مورد استفاده قرار گرفت. داده های بدست آمده از محتوای کتاب های درسی به وسیله جدول دو بعدی که برای این منظور طراحی شده بودند, گرد آوری و با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل داده های گردآوری شده از آزمون کروسکال والیس و ضریب همبستگی اسپیرمن رو استفاده شد. نتایج بدست آمده از این مطالعه حاکی از این است که پرسش های کنکور سراسری رشته ریاضی- فیزیک, ناظر بر سنجش هدف های آموزشی دروس ریاضی دوره متوسطه نظری بوده و از جنبه سنجش معلومات دانش آموزان, 7.27 درصد از پرسش ها در سطح دانش, 20 درصد در سطح فهمیدن, 36.36 درصد در سطح کاربرد, 25.45 درصد در سطح تحلیل, 9.09 درصد در سطح ترکیب و 1.81 درصد در سطح ارزشیابی تهیه و تدوین شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، رضا، اوجی نژاد، احمدرضا، و صارمی نوری، معصومه. (1395). تحلیل پرسش های کنکور سراسری در رشته ریاضی – فیزیک. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(3 (پیاپی 27))، 139-162. SID. https://sid.ir/paper/168773/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی رضا، اوجی نژاد احمدرضا، صارمی نوری معصومه. تحلیل پرسش های کنکور سراسری در رشته ریاضی – فیزیک. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(3 (پیاپی 27)):139-162. Available from: https://sid.ir/paper/168773/fa

    IEEE: کپی

    رضا زارعی، احمدرضا اوجی نژاد، و معصومه صارمی نوری، “تحلیل پرسش های کنکور سراسری در رشته ریاضی – فیزیک،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27)، pp. 139–162، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168773/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button