مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین برازش مولفه های مدیریت دانش در ارتقا بهره وری آموزش از دور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 به دلیل توسعه فناوری های نوین دانش و ارتباطات تحولی شگرف در نظام آموزش از راه دور ایجاد شده است و مولفه های مدیریت دانش می تواند بر ارتقاء بهره وری سیستم دانشگاه پیام نور اثر داشته باشد. این مطالعه با هدف تعیین برازش مولفه های مدیریت دانش در ارتقا بهره وری آموزش از دور دانشگاه پیام نور (مطالعه موردی: استان اصفهان, ایلام و البرز) انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تمامی کارکنان دانشگاه پیام نور در استان های ایلام, اصفهان و البرز بودند که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی 755 نفر تعداد انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها پرسش نامه های مدیریت دانش نوناکا و تاکوچیبرای, پرسش نامه بهره وری سازمان جاهد, پرسش نامه فرهنگ سازمانی رابینز و پرسش نامه سنجش فناوری داده ها و مدیریت در سازمان بود. داده ها با نرم افزاری SPSS نسخه 19 و بسته نرم افزاری LISREL با روش معادله های ساختاری و تحلیل مسیر مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که مولفه های مدیریت دانش با عوامل فنی و عوامل مدیریتی رابطه دارد, مولفه فرهنگ سازمانی با بهره وری سازمانی رابطه دارد و عوامل فنی و عوامل مدیریتی با بهره وری سازمانی رابطه دارد. داده های این پژوهش با ساختار عاملی و زیربنای نظری پژوهش برازشی مناسب دارد و این بیانگر همسو بودن پرسش ها با سازه های نظری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فهامی، ریحانه، ملکی، حمید، سرمدی، محمدرضا، و کردمیرزا، عزت اله. (1395). تعیین برازش مولفه های مدیریت دانش در ارتقا بهره وری آموزش از دور. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(3 (پیاپی 27))، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/168780/fa

    Vancouver: کپی

    فهامی ریحانه، ملکی حمید، سرمدی محمدرضا، کردمیرزا عزت اله. تعیین برازش مولفه های مدیریت دانش در ارتقا بهره وری آموزش از دور. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(3 (پیاپی 27)):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/168780/fa

    IEEE: کپی

    ریحانه فهامی، حمید ملکی، محمدرضا سرمدی، و عزت اله کردمیرزا، “تعیین برازش مولفه های مدیریت دانش در ارتقا بهره وری آموزش از دور،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27)، pp. 1–18، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168780/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button