مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

942
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 112

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور ارائه مدل آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان می باشد. روش پژوهش به لحاظ هدف, کاربردی و از نوع, توصیفی-پیمایشی است. پس از بررسی سوابق تحقیقات انجام شده در خصوص مبحث آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان, مؤلفه ها و عناصر الگو استخراج و بر مبنای آنها, الگوی آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان تدوین گردید. 8 مؤلفه شناسایی و در قالب یک پرسشنامه محقق ساخته تنظیم شد. پس از تعیین روایی پرسشنامه توسط متخصصان, ضریب پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 94/0 بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه متخصصان و کارشناسان (حوزه برنامه ریزی آموزشی, مدیریت آموزشی, تحقیقات آموزشی, اقتصاد, روانشناسی, جامعه شناسی و حسابداری) می باشد که از این تعداد 500 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. به دلیل پراکندگی جامعه و محدود بودن تعداد افراد از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی و شاخص های معادلات ساختاری و نقش عوامل اصلی و از همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان با 8 عامل قابل مدل سازی است که عبارتند از: مهارت زندگی, تبیین عوامل اجتماعی, آموزش مفاهیم اقتصادی, رویکرد اقتصادی جامعه, محتوای آموزشی مناسب برای درک بهتر مفاهیم اقتصادی, محیط آموزشی, آموزش خانواده, تبیین عوامل فردی و مهارت زندگی. که عامل "مهارت زندگی" بیشترین نقش را در تبیین آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظم پور، اسماعیل، رجبی، زهرا، عصایی، سیده معصومه، و فدایی، حمیدرضا. (1398). ارائه مدل آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(2 (پیاپی 38) )، 95-112. SID. https://sid.ir/paper/168812/fa

    Vancouver: کپی

    کاظم پور اسماعیل، رجبی زهرا، عصایی سیده معصومه، فدایی حمیدرضا. ارائه مدل آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1398؛10(2 (پیاپی 38) ):95-112. Available from: https://sid.ir/paper/168812/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل کاظم پور، زهرا رجبی، سیده معصومه عصایی، و حمیدرضا فدایی، “ارائه مدل آموزش اقتصاد خانواده برای دانش آموزان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38) ، pp. 95–112، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button