مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی واولویت بندی شاخص های نظام آموزش وبهسازی عدالت محور

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 192

چکیده

 در دیدگاه مدیریت منابع انسانی استراتژیک؛ کارکنان به عنوان دارایی های سازمان محسوب می شوند و آموزش و بهسازی مناسب به عنوان سرمایه گذاری موثر در این دارایی ها تلقی می شود. آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی, باعث ارتقای کیفیت شغلی و در سطح سازمانی عامل تعالی و توسعه سازمان و در سطح ملی, موجب افزایش بهره وری می شود. نظام آموزش و بهسازی منابع انسانی تکمیل کننده نظام استخدامی به شمار می رود که موجب توانمندسازی کارکنان شده و موفقیت های آتی را تضمین می کند. هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و اولویت بندی شاخص های نظام آموزش و بهسازی عدالت محور می باشد. روش پژوهش, آمیخته اکتشافی بوده که در آن داده های کیفی و کمی مورد نیاز از طریق مصاحبه و پرسشنامه جمع آوری شده است. نمونه شامل 15 نفر از خبرگان (اساتید در حوزه مدیریت منابع انسانی و مدیریت آموزشی) می باشند که به روش نمونه گیری هدفمند قضاوتی انتخاب شدند. برای بررسی اعتبار فرآیند کدگذاری از شیوه کدگذاری مجدد و همچنین جهت روایی از وارسی مجدد مصاحبه شوندگان استفاده گردید. شاخص های نظام آموزش و بهسازی عدالت محور با استفاده از مصاحبه و ضریب قابل اعتماد اسکات شناسایی و جهت اولویت بندی در یک پرسشنامه تحلیل سلسله مراتبی بر مبنای روش AHP مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در نهایت با توجه به نتایج پژوهش, شاخص های متناسب بودن, دسترسی و اثربخش بودن در بعد عدالت توزیعی و شاخص های تعصب, قابلیت اصلاح, معرف بودن و استانداردسازی در بعد عدالت رویه ای و همچنین شاخص های احترام, بازخورد و صداقت در بعد عدالت مراوده ای و در آخر شاخص های متقاعدسازی, شفاف سازی و اطلاع رسانی در بعد عدالت اطلاعاتی در نظام آموزش و بهسازی شناسایی و اولویت بندی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادری، اسماعیل، میرسپاسی، ناصر، معمارزاده طهران، غلامرضا، و علی پور، حسین. (1398). شناسایی واولویت بندی شاخص های نظام آموزش وبهسازی عدالت محور. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(3 (پیاپی 39) )، 167-192. SID. https://sid.ir/paper/168864/fa

    Vancouver: کپی

    قادری اسماعیل، میرسپاسی ناصر، معمارزاده طهران غلامرضا، علی پور حسین. شناسایی واولویت بندی شاخص های نظام آموزش وبهسازی عدالت محور. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1398؛10(3 (پیاپی 39) ):167-192. Available from: https://sid.ir/paper/168864/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل قادری، ناصر میرسپاسی، غلامرضا معمارزاده طهران، و حسین علی پور، “شناسایی واولویت بندی شاخص های نظام آموزش وبهسازی عدالت محور،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 10، no. 3 (پیاپی 39) ، pp. 167–192، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button