مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,171
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی قابلیت های کارآفرینی دختران دانشجو

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 137

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش ارزیابی قابلیت های کارآفرینی دانشجویان دختر بمنظور اعتباربخشی و بازاندیشی در کارکردهای برنامه های درسی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران می باشد. جامعه آماری این پژوهش, دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه کاشان در سال تحصیلی 90-91 می باشد که به روش نمونه گیری طبقه ای تعداد 412 نفر از آنها به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه های مشخصات عمومی و قابلیت های کارآفرینی است. ضریب پایایی از روش آلفای کرونباخ 0.89 برآورد شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که میان دانشجویان دختر و پسر در نمره کل کارآفرینی و مولفه های ریسک پذیری و خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد. با این حال, میان دانشجویان دختر دانشکده های گوناگون از نظر قابلیت های کارآفرینی تفاوت معناداری وجود ندارد. افزون بر این, یافته ها نشان داد که میان دانشجویان دختر سال نخست و چهارم از نظر میزان برخورداری از قابلیت های کارآفرینی تفاوت معناداری وجود ندارد. این امر به نوبه خود نشان دهنده عدم موفقیت و ناکارآیی برنامه های درسی دانشگاهی در رشد و پرورش قابلیت های کارآفرینی دانشجویان بوده و ضرورت تدوین و اجرای برنامه های درسی خاصی که محور آن آموزش و توسعه قابلیت های یاد شده باشد را گوشزد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، محمد، تمنایی فر، محمدرضا، و غلامی علوی، صدیقه. (1391). ارزیابی قابلیت های کارآفرینی دختران دانشجو. زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)، 3(4 (مسلسل 12))، 115-137. SID. https://sid.ir/paper/169092/fa

    Vancouver: کپی

    امینی محمد، تمنایی فر محمدرضا، غلامی علوی صدیقه. ارزیابی قابلیت های کارآفرینی دختران دانشجو. زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)[Internet]. 1391؛3(4 (مسلسل 12)):115-137. Available from: https://sid.ir/paper/169092/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینی، محمدرضا تمنایی فر، و صدیقه غلامی علوی، “ارزیابی قابلیت های کارآفرینی دختران دانشجو،” زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)، vol. 3، no. 4 (مسلسل 12)، pp. 115–137، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/169092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button