مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,467
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مصرف رسانه های جمعی بر مدیریت بدن زنان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 153

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر مصرف رسانه های جمعی بر مدیریت بدن زنان می باشد. این پژوهش از نوع پیمایشی و داده های مورد نیاز از راه پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شده است. جامعه آماری زنان 17 تا 40 ساله شهر بانه که از این تعداد 480 نفر با استفاده از فرمول کوکران و شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده اند. داده ها پس از جمع آوری به وسیله نرم افزار SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی (همبستگی, تحلیل رگرسیونی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین مصرف رسانه های داخلی و خارجی به ترتیب همبستگی منفی و مثبتی با مدیریت بدن وجود دارد.تلویزیون(در میان رسانه های داخلی) و ماهواره (در میان رسانه های خارجی) قوی ترین رابطه را با مدیریت بدن دارند. هم چنین, نوع همبستگی رسانه های داخلی و خارجی با ابعاد و مولفه های مدیریت بدن تا حدودی متفاوت است. در میان متغیرهای جمعیتی, پایگاه اقتصادی- اجتماعی و سن به ترتیب همبستگی مثبت و منفی با مدیریت بدن دارد. در مجموع, متغیرهای مذکور, حدود 40 درصد از تغییرات مدیریت بدن زنان مورد بررسی را تبیین می کند. در بخش پایانی مقاله, دلالت های یافته ها و نتایج پژوهش در زمینه سیاست گذاری های اجتماعی و فرهنگی مورد بحث قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادرزاده، امید، قادرزاده، هیرش، و حسن پناه، حسین. (1391). تاثیر مصرف رسانه های جمعی بر مدیریت بدن زنان. زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)، 3(3 (مسلسل 11))، 125-153. SID. https://sid.ir/paper/169238/fa

    Vancouver: کپی

    قادرزاده امید، قادرزاده هیرش، حسن پناه حسین. تاثیر مصرف رسانه های جمعی بر مدیریت بدن زنان. زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)[Internet]. 1391؛3(3 (مسلسل 11)):125-153. Available from: https://sid.ir/paper/169238/fa

    IEEE: کپی

    امید قادرزاده، هیرش قادرزاده، و حسین حسن پناه، “تاثیر مصرف رسانه های جمعی بر مدیریت بدن زنان،” زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)، vol. 3، no. 3 (مسلسل 11)، pp. 125–153، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/169238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button