مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,507
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,730
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر مهارت های دانش آموزان سال سوم متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 92

چکیده

 امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسانها شده و پیدایی صور نوین ارتباط, شبکه های بزرگ اطلاعاتی و ارتباطی زمینه ساز فضاهای اجتماعی جدید گشته است, فضاهایی بدون مرز که روابط, ابعاد و مهارت های اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان سال سوم متوسطه شهرستان نکا به روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل 1400 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 302 نفر به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم جامعه, از بین دانش آموزان دختر و پسر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه 40 سوالی محقق ساخته با مقیاس درجه بندی لیکرت بوده که پس از تایید روایی آن با نظر متخصصان, پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 0.87 محاسبه و مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t یک گروهی و t مستقل و نرم افزار SPPS انجام شد. یافته ها نشان داد که فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مهارت های اجتماعی (برقراری ارتباط, تفکر انتقادی, توانایی تصمیم گیری, حل مساله, مشارکت و همکاری) دانش آموزان سال سوم متوسطه در حد زیاد اثرگذار بوده است. این اثرگذاری در بین دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی یکسان بوده است, اما اثربخشی آن در بین دانش آموزان پسر بیشتر از دانش آموزان دختر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دایی زاده، حسین جان، فلاح، وحید، حسین زاده، بابک، و حسین پور، حسینعلی. (1392). تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر مهارت های دانش آموزان سال سوم متوسطه. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، 3(9)، 75-92. SID. https://sid.ir/paper/170229/fa

    Vancouver: کپی

    دایی زاده حسین جان، فلاح وحید، حسین زاده بابک، حسین پور حسینعلی. تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر مهارت های دانش آموزان سال سوم متوسطه. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)[Internet]. 1392؛3(9):75-92. Available from: https://sid.ir/paper/170229/fa

    IEEE: کپی

    حسین جان دایی زاده، وحید فلاح، بابک حسین زاده، و حسینعلی حسین پور، “تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر مهارت های دانش آموزان سال سوم متوسطه،” جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، vol. 3، no. 9، pp. 75–92، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/170229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا