مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,055
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین فرصت های تکنولوژیکی، تاکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 111

چکیده

 قابلیت های شرکت برای درک و واکنش به تغییرات تکنولوژیکی را فرصت طلبی تکنولوژیکی می نامند که اهمیت آن برای مدیران به عنوان منبعی از امتیاز قابل رقابت بیشتر و بیشتر می شود. در این پژوهش ابعاد فرصت طلبی تکنولوژیکی و تاثیر آن بر عملکرد نوآورانه های کاشی و سرامیک استان یزد مورد بررسی گرفته است. روش تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی از نوع کاربردی است و روش جمع آوری داده ها, کتابخانه ای و میدانی می باشد که جهت سنجش فرضیات و دستیابی به اهداف تحقیق, مدیران و کارمندان کارخانجات کاشی و سرامیک استان یزد به عنوان اعضای جامعه آماری در نظر گرفته شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و سپس داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و تمامی فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفتند. بر اساس بررسی جامع در ادبیات موضوع, تعداد 6 فرضیه در این تحقیق ارائه شد که 3 فرضیه اول درباره تاثیر فرصت طلبی تکنولوژیکی بر ابعاد عملکرد که شامل درآمد, سود و ارزش بازار است می باشد و 3 فرضیه دیگر درباره تاثیر تاکیدات بازاریابی بر رابطه بین فرصت طلبی تکنولوژیکی و شاخصه های عملکرد می باشد. باتوجه به نتایج تجزیه و تحلیل های آماری فرضیات مورد بررسی قرار گرفتند که رابطه بین متغییرها در تمامی فرضیه ها مورد تایید قرار گرفت. با این تفاوت که شدت و مقدار تاثیر متغیر مستقل بر متغییر وابسته آنها متنوع بود. نتایج نشانگر این امر است که فرصت طلبی تکنولوژیکی تاثیر مثبت قوی تری روی معیارهای اصلی عملکرد از قبیل میزان فروش شرکت ها, سودها و ارزش بازار را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری سنگری، ابراهیم، مرادی، بهرنگ، شیرخانی، مسعود، و شیدایی اردستانی، فاطمه. (1393). بررسی رابطه بین فرصت های تکنولوژیکی, تاکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه. مدیریت صنعتی، 9(ویژه نامه مدیریت و حسابداری)، 95-111. SID. https://sid.ir/paper/171114/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سنگری ابراهیم، مرادی بهرنگ، شیرخانی مسعود، شیدایی اردستانی فاطمه. بررسی رابطه بین فرصت های تکنولوژیکی, تاکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه. مدیریت صنعتی[Internet]. 1393؛9(ویژه نامه مدیریت و حسابداری):95-111. Available from: https://sid.ir/paper/171114/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم جعفری سنگری، بهرنگ مرادی، مسعود شیرخانی، و فاطمه شیدایی اردستانی، “بررسی رابطه بین فرصت های تکنولوژیکی, تاکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه،” مدیریت صنعتی، vol. 9، no. ویژه نامه مدیریت و حسابداری، pp. 95–111، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button