مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,820
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان مشتری محور بودن بر اساس شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM (مطالعه موردی: شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان آذربایجان شرقی)

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 130

چکیده

 امروزه بسیاری از سازمان ها, مشتری محوری را جایگزین محصول محوری قرار داده اند و برای رضایت خاطر مشتریان, در جهت ارتقا سطح کیفی کالا و خدمات خود تلاش می نمایند. سازمان های متعالی جایگاه خاصی برای مشتریان قایل هستند و توجه به نیازهای مشتریان و نیز وفادارسازی آنها را در برنامه های خود می گنجانند. مشتریان داوران نهایی کیفیت محصول و خدمات بوده و نقطه نظرات آنان می تواند راه گشای بسیاری از مسایل و مشکلات سازمان ها باشد. هدف از این تحقیق تعیین میزان مشتری محور بودن موسسه مالی و اعتباری مهر استان آذربایجان شرقی است. در این پژوهش از شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM استفاده شده و دارای یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان شعب تابعه موسسه در استان آذربایجان شرقی و نمونه آماری, بر اساس رابطه کوکران 385 نفر از مشتریان می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق, پرسشنامه بوده که شامل 30 سوال می باشد و برای برآورد پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده ,که مقدار آن 0.949 به دست آمد. مقدار این آماره نشان می دهدکه اولا سوالات پرسشنامه همبستگی بالایی با یکدیگر دارند و ثانیا پرسشنامه تحقیق, از پایایی بالایی برخوردارمی باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های آماری به دست آمده از پرسشنامه های جمع آوری شده از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است بدین ترتیب که برای طبقه بندی, تلخیص و تفسیر داده های آماری از روش های آماری توصیفی و در سطح استنباطی برای آزمون فرضیه ها از آزمون t تک گروهی استفاده گردیده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بین مشتری محور بودن موسسه مالی و اعتباری مهر استان آذربایجان شرقی در وضع موجود و وضع مطلوب تفاوت معنی داری وجود دارد و موسسه 77.98 درصد از نمره کل وضعیت مطلوب را کسب نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیک زاده، جعفر، و بهبودی، امیر. (1388). بررسی میزان مشتری محور بودن بر اساس شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM (مطالعه موردی: شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان آذربایجان شرقی). مدیریت صنعتی، 4(9)، 119-130. SID. https://sid.ir/paper/171125/fa

    Vancouver: کپی

    بیک زاده جعفر، بهبودی امیر. بررسی میزان مشتری محور بودن بر اساس شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM (مطالعه موردی: شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان آذربایجان شرقی). مدیریت صنعتی[Internet]. 1388؛4(9):119-130. Available from: https://sid.ir/paper/171125/fa

    IEEE: کپی

    جعفر بیک زاده، و امیر بهبودی، “بررسی میزان مشتری محور بودن بر اساس شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM (مطالعه موردی: شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان آذربایجان شرقی)،” مدیریت صنعتی، vol. 4، no. 9، pp. 119–130، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا