مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای رضایت مشتریان ایران خودرو ازخدمات فروش و پس از فروش تحلیلی بر نقشه عناصر کیفی با رویکرد سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 54

چکیده

 امروزه نقش مشتری در حفظ سهم بازار و همچنین رشد و توسعه سازمان برای کسی پوشیده نیست. پژوهش حاضر درصدد است تا با بکارگیری مدل سروکوال به شناسایی نقاط قوت و ضعف کیفیت خدمات فروش و پس از فروش ایران خودرو بپردازد. بدین منظور نخست مقیاسی با هدف اندازه گیری مولفه های خدمات فروش و پس از فروش ایران خودرو با رویکرد سروکوال توسعه می یابد. انتخاب نمونه ها به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده و از بین دارندگان خودرو سمند در استان یزد صورت گرفت که در مجموع 250 پرسشنامه توزیع شده, 230 عدد برگشت داده شد. با انجام تحلیل عاملی اکتشافی, نه عامل قابلیت اطمینان, انصاف, صداقت و عدالت, درستکاری و امانتداری, دسترسی, آگاه کردن, اخلاق و شایستگی, امکانات و آراستگی شناسایی گردید. همچنین اعتبار مدل مفهومی استخراج شده از طریق تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی شد. سپس سعی بر آن شد تا با ترسیم نقشه عناصر کیفی, نقاط بحرانی موفقیت و آسیب آفرین کیفیت خدمات فروش و پس از فروش ایران خودرو, شناسایی شود که نتایج آن حاکی از آن است که عوامل موفقیت ایران خودرو در خدمات فروش و پس از فروش, بعد اعتبار, عامل دسترسی, عامل قابلیت اطمینان, عامل انصاف (راحتی فرآیند تحویل خودرو) و عامل آراستگی (پرسنل مرتب و آراسته) هستند. از طرفی عوامل آسیب آفرین آنها, عامل امکانات, عامل درستکاری و امانتداری, عامل صداقت وعدالت, عامل آراستگی (محل مناسب برای استراحت مشتری), عامل انصاف (اهمیت به وقت مشتری) و عامل آگاه کردن (کیفیت اطلاع رسانی در زمان فروش تا تحویل) شناخته شدند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاوندی، رضا، و شاکری، فاطمه. (1389). ارتقای رضایت مشتریان ایران خودرو ازخدمات فروش و پس از فروش تحلیلی بر نقشه عناصر کیفی با رویکرد سروکوال. مدیریت صنعتی، 5(14)، 43-54. SID. https://sid.ir/paper/171264/fa

    Vancouver: کپی

    کاوندی رضا، شاکری فاطمه. ارتقای رضایت مشتریان ایران خودرو ازخدمات فروش و پس از فروش تحلیلی بر نقشه عناصر کیفی با رویکرد سروکوال. مدیریت صنعتی[Internet]. 1389؛5(14):43-54. Available from: https://sid.ir/paper/171264/fa

    IEEE: کپی

    رضا کاوندی، و فاطمه شاکری، “ارتقای رضایت مشتریان ایران خودرو ازخدمات فروش و پس از فروش تحلیلی بر نقشه عناصر کیفی با رویکرد سروکوال،” مدیریت صنعتی، vol. 5، no. 14، pp. 43–54، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button