مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ویترین گردی در بهبود عملکرد بازاریابی ویروسی و بازاریابی شبکه ای

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 26

چکیده

 تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین مفاهیم قرون بیست و بیست و یکم مطرح گردیده است. این امر به خاطر دلایل بسیار منحصر به فردی از قبیل اینکه تجارت الکترونیکی, ترکیبی از فناوری, کسب و کار, بازاریابی و طراحی می باشد, مطرح شده است. بازاریابی نیز همانند دیگر موارد فوق از تاریخچه طولانی برخوردار است. با این وجود, طلوع اینترنت و تجارت الکترونیکی, کاربرد و عملکرد آنرا به شکلی نوین تغییر داده است.از تکنیک های نوین بازاریابی می توان «بازاریابی ویروسی» و بازاریابی شبکه ای را نام برد. بازاریابی ویروسی به گونه ای از بازاریابی اطلاق می شود که مبتنی بر پخش پیغام بازاریابی از طریق افراد جامعه, همانند یک ویروس, باشد. بازاریابی شبکه ای شکل دیگری از بازاریابی ویروسی است که با تشویق خریداران, پیغام بازاریابی خود را به طور ویروسی منتشر می نماید. مطالعه حاضر به بررسی و مرور استراتژی های مختلف و نکات کلیدی بازاریابی ویروسی و شبکه ای اختصاص یافته است. در مقوله بازاریابی, ویترین گردی یکی از مهمترین مسائل مطرح به منظور انجام معاملات تجاری می باشد. در این تحقیق, ویترین گردی به معنی پرس و جو در مورد کالاها و خدمات, بدون اقدام به خرید آنها می باشد. هدف اصلی این مطالعه بررسی تاثیر پدیده اجتماعی ویترین گردی بر استراتژی های بازاریابی ویروسی می باشد. روش تحقیق در این مطالعه, روش های مطالعات کتابخانه ای و میدانی به صورت توام و تلفیقی بوده است. نتیجه این تحقیق نشان دهنده این واقعیت است که, استفاده از پدیده اجتماعی ویترین گردی به عنوان یک فاکتور بهبود دهنده استراتژی های بازاریابی ویروسی موثر است. در این مقاله, برای نشان دادن اعمال پذیری و شایستگی ویترین گردی در طراحی استراتژی های بازاریابی, به مطالعه موردی تاثیر ویترین گردی بر یک فرایند چند مرحله ای تصمیم خرید مشتری پرداخته شده است. مقایسه تاثیر ویترین گردی با تاثیر تبلیغات کلامی (بازاریابی ویروسی) بر این فرایند چند مرحله ای هسته اصلی نتیجه گیری ما در این تحقیق بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، شهریار، و کریمی دهکردی، کیوان. (1389). تاثیر ویترین گردی در بهبود عملکرد بازاریابی ویروسی و بازاریابی شبکه ای. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، 2(4-3)، 9-26. SID. https://sid.ir/paper/171483/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی شهریار، کریمی دهکردی کیوان. تاثیر ویترین گردی در بهبود عملکرد بازاریابی ویروسی و بازاریابی شبکه ای. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران[Internet]. 1389؛2(4-3):9-26. Available from: https://sid.ir/paper/171483/fa

    IEEE: کپی

    شهریار محمدی، و کیوان کریمی دهکردی، “تاثیر ویترین گردی در بهبود عملکرد بازاریابی ویروسی و بازاریابی شبکه ای،” فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، vol. 2، no. 4-3، pp. 9–26، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button