مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر سه روش پرورش خلاقیت در افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی و مقایسه تاثیر سه روش پرورش خلاقیت (بارش فکری, ارتباط اجباری و سینکتیکس) بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم مدارس راهنمایی شهرکرد انجام گردید.روش: این پژوهش آزمایشی, از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. برای اندازه گیری متغیر وابسته یعنی خلاقیت, آزمون های تفکر خلاق تورنس (فرم ب) به کار برده شد. در این پژوهش 80 نفر دانش آموز دوم راهنمایی (40 دختر و 40 پسر) به صورت تصادفی نمونه گیری و در چهار گروه 10 نفره (بارش فکری, ارتباط اجباری, سینکتیکس و گواه) جای داده شدند.یافته ها: یافته ها تفاوت میان نمرات پیش آزمون و پس آزمون همه گروه ها به جز گروه گواه را معنی دار نشان دادند (گروه بارش فکری p<0.05, گروه سینکتیکس p<0.01 و گروه ارتباط اجباری p<0.05). همچنین تفاوت میان شیوه های پرورش خلاقیت معنی دار نبود؛ یعنی هیچ یک از روش های پرورش خلاقیت نسبت به روش دیگر برتری نداشت, ولی بین گروه گواه و سه گروه آموزش تفاوت معنی دار دیده شد (p<0.001).نتیجه گیری: آموزش خلاقیت صرف نظر از شیوه آموزش به رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان کمک می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شریفی، علی اکبر، و داوری، رقیه. (1388). مقایسه تاثیر سه روش پرورش خلاقیت در افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 15(1 (پیاپی 56))، 57-62. SID. https://sid.ir/paper/17182/fa

Vancouver: کپی

شریفی علی اکبر، داوری رقیه. مقایسه تاثیر سه روش پرورش خلاقیت در افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1388؛15(1 (پیاپی 56)):57-62. Available from: https://sid.ir/paper/17182/fa

IEEE: کپی

علی اکبر شریفی، و رقیه داوری، “مقایسه تاثیر سه روش پرورش خلاقیت در افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 15، no. 1 (پیاپی 56)، pp. 57–62، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17182/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button