مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندی ها و اختلال های رفتاری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه میزان فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندی ها و اختلالات رفتاری در دانش آموزان بود. جامعه آماری این پژوهش, متشکل از تمامی دانش آموزان دختر و پسر شاغل به تحصیل در دوره راهنمایی و اول متوسطه بود که از بین آنها 600 دانش آموز (288 پسر و 312 دختر) با روش نمونه گیری چند مرحله ای, انتخاب و با پرسشنامه شخصیتی گری- ویلسون و پرسشنامه توانمندی ها و اختلال های رفتاری مورد آزمون قرار گرفتند. یافته های این پژوهش, نشان داد بین میزان فعالیت و اختلال سلوک و بیش فعالی- نقص توجه و میزان فعالیت با اختلال های اضطرابی همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین, بین میزان فعالیت سیستم های شخصیتی نظریه گری- ویلسون با توانمندی ها و اختلال های رفتاری در دانش آموزان نیز رابطه وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپاه منصور، مژگان. (1389). رابطه فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندی ها و اختلال های رفتاری دانش آموزان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 5(17)، 57-64. SID. https://sid.ir/paper/172040/fa

    Vancouver: کپی

    سپاه منصور مژگان. رابطه فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندی ها و اختلال های رفتاری دانش آموزان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1389؛5(17):57-64. Available from: https://sid.ir/paper/172040/fa

    IEEE: کپی

    مژگان سپاه منصور، “رابطه فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندی ها و اختلال های رفتاری دانش آموزان،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 5، no. 17، pp. 57–64، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172040/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button