مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

846
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر شکست ریل ها و تجزیه و تحلیل تنش های وارده بر مجموعه چرخ و ریل

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 58

چکیده

شکست ریل ها در اثر رشد ترک های بحرانی و رشد ترک های خستگی, یکی از عیوب شایع در راه آهن است. برای جلوگیری از شکست ریل و بروز حوادث, بایستی به تحلیل دقیق تنش و شکست آن پرداخته شود. در این مقاله, فرمول جدید تنش تماسی برای دو جسم غلتان ارائه شده است که نتایج آن به نتایج فرمول تنش هرتز بسیار نزدیک است, همچنین تحلیل تنش با المان محدود انجام شده و با نتایج تنش هرتز و فرمول جدید تنش تماسی مقایسه شده است. در ادامه به بررسی و تحلیل تنش و شکست در ریل و چرخ راه آهن وپیش بینی شکست و مسیر ترک در حالت استاتیکی می پردازیم, سپس نشان داده می شود این روش ها توافق و تطابق مناسب و خوبی با یکدیگر و سایر پژوهش ها دارند و می توان به نتایج هر کدام از روش های مذکور اطمینان کرد. سپس رابطه ای بین تغییر شکل ماکزیمم با تنش حداکثر ارائه می شود. سپس, مسیر رشد ترک و شکست آن پیش بینی شده است. جهت تحلیل, فشار وارد بر مجموعه چرخ و ریل, به صورت نیروی وارد بر یک چهارم (0.25) سطح تماس بیضوی چرخ و محور (به جای سطح کامل) در نظر گرفته می شود. با این فرض جواب های قابل قبولی حاصل خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از رشد و پخش ترک, روش های پلاستیک نمودن اطراف ترک و ایجاد چاه و حفره های منفی تخلیه انرژی با مسیرهای تکراری بسته, برای اتلاف انرژی ترک برای توقف حرکت آن, ارائه می گردد و در نهایت ضرایب اصلاح برای نتایج معرفی می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    منفرد، وحید، ادیب نظری، سعید، و اسفندیار، حبیب. (1389). بررسی عوامل موثر بر شکست ریل ها و تجزیه و تحلیل تنش های وارده بر مجموعه چرخ و ریل. مهندسی مکانیک مجلسی، 4(2 (پیاپی 14))، 49-58. SID. https://sid.ir/paper/172336/fa

    Vancouver: کپی

    منفرد وحید، ادیب نظری سعید، اسفندیار حبیب. بررسی عوامل موثر بر شکست ریل ها و تجزیه و تحلیل تنش های وارده بر مجموعه چرخ و ریل. مهندسی مکانیک مجلسی[Internet]. 1389؛4(2 (پیاپی 14)):49-58. Available from: https://sid.ir/paper/172336/fa

    IEEE: کپی

    وحید منفرد، سعید ادیب نظری، و حبیب اسفندیار، “بررسی عوامل موثر بر شکست ریل ها و تجزیه و تحلیل تنش های وارده بر مجموعه چرخ و ریل،” مهندسی مکانیک مجلسی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 49–58، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172336/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button