مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی توزیع فشار و ضرایب آیرودینامیکی زنجیره تیغه های ثابت کمپرسور موتور هواپیما

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 در این تحقیق, توزیع فشار و ضرایب نیروهای آیرودینامیکی زنجیره تیغه های ثابت کمپرسور موتور هواپیما به صورت تجربی بررسی شده است. در آزمایش ها از تیغه های نوع 67A از خانواده تیغه های «پخش کنترل شده» استفاده شده است؛ که معمولا این نوع تیغه ها در ردیف اول کمپرسور موتور توربین به کار می رود. به این منظور, از سه تیغه موازی از جنس پلکسی - گلس (طلق) که به وسیله لیزر برش خورده شده و دو صفحه مسطح که در دو طرف آن قرار گرفته, استفاده شده است. اندازه گیری توزیع ضریب فشار روی سطح تیغه ها و ضرایب نیروهای برا و پسا و ضریب گشتاور در پنج زاویه حمله مختلف از 20 تا 45 درجه در محدوده اعداد رینولدز بین 400,000 تا 600,000 انجام شده است. اثرات جدایش جریان, به ویژه در نواحی نزدیک لبه حمله تیغه ها و تاثیرات آن بر توزیع فشار, ضرایب آیرودینامیکی و پدیده واماندگی تیغه مورد تحلیل قرار گرفته است. تغییرات زاویه حمله, شدیدا بر الگوی جریان و ضرایب آیرودینامیکی زنجیره تیغه ها تاثیر می گذارد. به علاوه, با افزایش زاویه حمله, اثرات تداخل جریان بین تیغه ها افزایش می یابد. ضمنا, افزایش زاویه حمله باعث حرکت نقطه جدایی جریان روی سطح مکش تیغه ها به سمت لبه حمله شده ولی بر جدایی جریان روی سطح فشار اثر محسوسی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پوریوسفی، محمدحسن، میرزایی، مسعود، و رمضانی زاده، مهدی. (1389). بررسی تجربی توزیع فشار و ضرایب آیرودینامیکی زنجیره تیغه های ثابت کمپرسور موتور هواپیما. مهندسی هوانوردی، 12(1)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/173147/fa

    Vancouver: کپی

    پوریوسفی محمدحسن، میرزایی مسعود، رمضانی زاده مهدی. بررسی تجربی توزیع فشار و ضرایب آیرودینامیکی زنجیره تیغه های ثابت کمپرسور موتور هواپیما. مهندسی هوانوردی[Internet]. 1389؛12(1):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/173147/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن پوریوسفی، مسعود میرزایی، و مهدی رمضانی زاده، “بررسی تجربی توزیع فشار و ضرایب آیرودینامیکی زنجیره تیغه های ثابت کمپرسور موتور هواپیما،” مهندسی هوانوردی، vol. 12، no. 1، pp. 1–9، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173147/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button