مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پدیده جیغ ترمز و تاثیر پارامترهای مختلف بر روی آن

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 59

چکیده

 در این مقاله پدیده جیغ ترمز بررسی شده است. امروزه جیغ ترمز که صدای آزاردهنده برای سرنشینان و عابرین است, به فاکتوری مهم برای درجه بندی سیستم ترمز وسایل نقلیه تبدیل شده است. در ابتدا اهمیت موضوع بیان و سه دلیل اصلی بروز این پدیده مطرح می شود. مدلهای ارائه شده توسط محققان بررسی و نهایتا جفت شدن مودها به عنوان دلیل اصلی وقوع پدیده جیغ ترمز در نظر گرفته می شود. سپس راهکاری اجرایی برای شبیه سازی پدیده جیغ ترمز در روش اجزای محدود ارائه می شود. در ادامه, مدل اجزای محدود سیستم ترمز خودروی سمند تهیه و سپس با تکنیک ارائه شده حل می شود. به دلیل پیچیدگی و نیاز به حافظه و زمان حل زیاد, از روش پردازش موازی برای حل مساله استفاده شده است. در نهایت ثاثیر پارامترهای مختلف فیزیکی مانند ضریب اصطکاک بین دیسک و لنت, نیروی ترمز و کشسانی و چگالی دیسک و لنت بر روی پدیده جیغ ترمز بررسی می شود. تاثیر وجود شیار بر روی لنت نیز به عنوان پارامتری برای بهبود عملکرد و کاهش نویز ناشی از جیغ ترمز مطرح و مورد مطالعه قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهین، بهرام، اصفهانیان، محسن، و ضیایی راد، سعید. (1390). بررسی پدیده جیغ ترمز و تاثیر پارامترهای مختلف بر روی آن. روش های عددی در مهندسی (استقلال)، 30(1)، 45-59. SID. https://sid.ir/paper/173609/fa

    Vancouver: کپی

    شاهین بهرام، اصفهانیان محسن، ضیایی راد سعید. بررسی پدیده جیغ ترمز و تاثیر پارامترهای مختلف بر روی آن. روش های عددی در مهندسی (استقلال)[Internet]. 1390؛30(1):45-59. Available from: https://sid.ir/paper/173609/fa

    IEEE: کپی

    بهرام شاهین، محسن اصفهانیان، و سعید ضیایی راد، “بررسی پدیده جیغ ترمز و تاثیر پارامترهای مختلف بر روی آن،” روش های عددی در مهندسی (استقلال)، vol. 30، no. 1، pp. 45–59، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173609/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button