Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل اجزای محدود مکانیک شکست چرخ و ریل

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 در مقاله حاضر, مساله تماس چرخ و ریل با وجود ترک سطحی در ریل بررسی شده است. دلیل بررسی این مساله تاثیر قابل توجه تماس چرخ و ریل بر ضرایب شدت تنش می باشد. در این تحقیق, با استفاده از روش اجزای محدود و به کمک یک نرم افزار تجاری, چرخ و ریل ترکدار تحت شرایط غلتش همراه با لغزش جزئی مدل سازی شده است. برای مدل کردن اثر متقابل بین چرخ و ریل و همچنین سطوح ترک, از المان های تماسی استفاده شده است. ضرایب شدت تنش با روش عددی برونیابی جابجایی محاسبه گردیده است. تاثیر فاکتورهایی همچون زاویه استقرار ترک, طول ترک, ضریب اصطکاک و موقعیت چرخ نسبت به ترک بر ضرایب شدت تنش مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان داد که ضریب KII دارای مقادیری بزرگتر از KI می باشد. از این رو, به نظر می رسد در این مساله تماس چرخ و ریل, مد برشی بر رفتار نوک ترک غالب است. تغییر شکل پیچیده لبه ترک هنگام عبور چرخ, جهت تنش برشی را در سطوح ترک تغییر می دهد و این باعث نوسان در مقادیر KII می شود. نوسان در مقادیر KII مهم ترین عامل رشد ترک خستگی در مساله تماس چرخ و ریل است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی بروغنی، سیدیوسف، و سجادی، سیدرسول. (1390). تحلیل اجزای محدود مکانیک شکست چرخ و ریل. مدل سازی در مهندسی، 9(26)، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/173765/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی بروغنی سیدیوسف، سجادی سیدرسول. تحلیل اجزای محدود مکانیک شکست چرخ و ریل. مدل سازی در مهندسی[Internet]. 1390؛9(26):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/173765/fa

    IEEE: کپی

    سیدیوسف احمدی بروغنی، و سیدرسول سجادی، “تحلیل اجزای محدود مکانیک شکست چرخ و ریل،” مدل سازی در مهندسی، vol. 9، no. 26، pp. 23–31، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173765/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا